ایرج میرزا

برسنگ گور ایرج میرزا این شعر معروفش نوشته شده:
ای نکویان که در این دنیایید
یا از این بعد به دنیا آیید
اینکه خفته است در این خاک منم
ایرجم ، ایرج شیرین سخنم
مدفن عشق جهان اینجاست
یک جهان عشق نهان اینجاست
من همانم که در ایام حیات
بی شما صرف نکردم اوقات
گرچه امروز به خاکم ماواست
چشم من باز به دنبال شماست
هرکه را بوی خوش و روی نکوست
مرده و زنده من عاشق اوست
تا مرا روح و روان در تن بود
شوق دیدار شما در من بود
بعد چو رخت از دنیا بستم
باز در راه شما بنشستم
بگذارید به خاکم قدمی
بنشینید بر این خاک دمی
گاهی از من به سخن یاد کنید
در دل خاک دلم شادکنید

یک پاسخ to “ایرج میرزا”

  1. deyaar Says:

    salam … mamnon az link

پاسخی بگذارید

