بخند تا دنیا به تو بخندد

بخند تا دنیا به تو بخندد….
ده راهکار براى داشتن اعصابى راحت و به دور از استرس
احساس سردرگمى، بى حوصلگى و کلافگى دارید؟! عصبى و تحت فشار هستید؟!
آیا تا به حال کسى شما را نصیحت کرده است که چگونه جسم و روح خود را از فشار رها کنید؟
اگر راههاى مقابله با این مشکل را بدانید نصف مبارزه را برده اید. پس این مقاله را بخوانید تا فردا آرامتر، خونسردتر و به عبارتى جوان تر از امروز و دیروز باشید.
1- سعى کنید بدنتان همواره در حال جنبش و حرکت باشد.
اشتباه نکن، تنبلى کافى است، منظور این نیست که از روى صندلى ات بلند شوى و به طرف مبل راحتى رفته، این بار در آنجا لم دهى و بقیه فیلم را دنبال کنى، این کار اصلاً فعالیت بدنى محسوب نمى شود. فعالیت بدنى مهمترین راه جلوگیرى از تنش و آرام کننده جسم و روح است و باعث مى شود سطح endorphin که ماده شیمیایى طبیعى بدن است و حس خوشى و سرحالى را به وجود مى آورد بالا رود.
مهم نیست چه نوع فعالیتى مى کنید، هر کارى دوست دارید انجام دهید، فوتبال، تنیس یا پیاده روى با اعضاى خانواده، مهم این است که از جا بلند شوید، از خانه خارج شوید و شروع به حرکت کنید!
2- سوخت گیرى را فراموش نکنید.
روز خود را با خوردن صبحانه آغاز کنید، بعد از یک شب طولانى بدون غذا، صبحانه شکم خالیتان را پر مى کند و به شما کمک مى کند در طى روز عملکرد بهترى داشته باشید. همچنین خوردن غذا در تمام وعده هاى غذایى به حد نیاز و با آرامش (نه در خیابان، داخل اتوبوس و پشت فرمان اتومبیل) باعث مى شود احساس خوشایند و انرژى بخشى داشته باشید. سعى کنید در وعده صبحانه از تمام نیازهاى غذایى میوه ها، سبزیجات، پروتئین،هیدرات کربن و… استفاده کنید (از کره بادام زمینى هم غافل نشوید) در ضمن خودتان را با خوردن هله هوله هاى شیرین گول نزنید. انرژى حاصل از آنها کوتاه مدت است که وقتى تمام مى شود خستگى و سستى ایجاد شده بسیار بدتر است.
3- داروى خنده:
بعضى ها اعتقاد دارند خنده بهترین داروست.
بله در موارد زیادى چنین است. آیا مى دانید 15 ماهیچه صورت ما درگیر هستند تا ما بخندیم؟! خنده، احساس خوشى و آرامش به ما مى دهد (و شاید به همین خاطر است که بسیارى از افرادى که در درون خود دردهاى بزرگ و پنهانى دارند، زیاد مى خندند!) احساسى که پس از پایان موضوع خنده آور باقى مى ماند. پس سعى کنید شرایط خندیدن را براى خود فراهم کنید فیلمى خنده دار یا کارتون ببینید، کتاب جک و لطیفه بخوانید و… این احساس خوب ناشى از خندیدن باعث مى شود از شما انسانى نو به وجود آید. (انسانى که جوان است و جوانى مى کند)
تمام ما در شرایط خاص از زندگى کارهایى مى کنیم که به نظر احمقانه مى آید، به عوض عصبانى شدن و جنگیدن با خود را فراموش نکن که هیچکس کامل نیست، پس به کار احمقانه ات با صداى بلند بخند تا با اعصابى راحت تر مانع بروز حوادث احمقانه بعدى شوى.
4- با دوستانت باش، در کنارشان شادى کن و لذت ببر تا جوان بمانى.
گذراندن ایام با افرادى که دوستشان داریم راه مناسبى است براى کم کردن فشارها و استرس هاى زندگى. پس با دوستانت به سینما برو. به فعالیتى که علاقه مند هستى بپرداز و حتى در کنار ایشان مثل یک بچه شاد و سرخوش بازى کن. در بسیارى از شرایط دوست خوب کمک مى کند تا قسمت روشن زندگى را ببینى (البته پیدا کردن دوست خوب خود داستانى است!)
5- با کسى که به او اعتماد دارى صحبت و درددل کن.
به عوض حبس کردن احساسات آزاردهنده در درون خود، با کسى که به او اعتماد دارى صحبت کن و از آنچه مزاحم فکر و ذهنت شده است حرف بزن. نگاه کردن به مشکلات از دیدگاه فردى دیگر مى تواند راههاى جدیدترى براى حل آن مشکل ایجاد کند. پس براى حل مشکلات تنهایى وارد معرکه نشو!
6- زمانى را به آرامش جسم و روحت اختصاص بده.
قرار نیست تمام روز در حال فعالیت باشى. براى چند دقیقه هم که شده بر روى مبل یا حتى گوشه اى از زمین بنشین و سعى کن به هیچ موضوع آزار دهنده اى فکر نکنى.
در رؤیاها و افکار شیرین غرق شو، جدول حل کن، موسیقى گوش کن، کتاب بخوان و خلاصه کارى انجام بده که جسم و روحت را آرام کند (این به روحیات تو برمى گردد که چه کنى.) حالا چند نفس عمیق بکش، خواهى دید زندگى شکل جدیدى دارد.
7- با خواب شوخى نکن. خستگى و کوفتگى بهترین یار و همراه، استرس و فشارهاى جسمى و روحى است. وقتى به اندازه کافى نمى خوابى، کنار آمدن با مشکلات سخت تر مى شود، بدخو و بداخلاق مى شوى و در امور تحصیلى و ورزشى به خوبى عمل نمى کنى و یا حتى ممکن است بر سر مسأله اى بسیار ساده با دوستانت جر و بحث کنى.
خواب یک نیاز بزرگ است، داشتن میزان کافى خواب بسیار مهم است چرا که جسم و روح شما در اثر خوب خوابیدن آرامش پیدا مى کند و سلامتى خود را باز مى یابد.
8- با ثبت و ضبط کارها چطورى؟
یک دفتر وقایع روزانه یا همان خاطرات یا سررسید یا… تهیه کن. اگر امروز یکى از روزهاى بدى است که هیچ کارى خوب پیش نمى رود. مسائل را داخل آن یادداشت کن تا کارهاى انجام نشده را در شرایط بهتر و مناسب تر انجام دهى. و وقتى خارج از شرایط بد و استرس ها تنوانستى کارى را انجام دهى تجربه 2 حالت را مقایسه کن، درخواهى یافت که رمز موفقیت چیست.
9- برنامه ریزى مناسب داشته باشید.
کلى کار دارى اما وقت کم است. کاش روزها به جاى 24 ساعت 48 ساعت بود. ذهنت در هم و آشفته است و براى کارهاى مورد نظر آمادگى ندارى. انجام دادن مقدار زیادى کار با یکدیگر مشکل است پس براى مقدار مناسب و در حد توانت برنامه ریزى کن و همان میزان را با سازماندهى و کیفیت خوب انجام بده تا به خاطر به هم خوردن برنامه ها دچار استرس و نگرانى نشوى.
10- در کارهاى دیگران به آنها کمک کن.
نگو «خودم کم کار دارم که کار بقیه را هم انجام دهم»؟!!
درگیر شدن در فعالیتى که باعث کمک به سایرین است استرس و فشار موجود در تو را کم مى کند در ضمن اینکه روشى است براى شناخت خود و قابلیت هاى موجود.
قابلیت هایى که پیش از آن با آنها آشنا نبوده اى. شروع این همکارى به سادگى یک سلام گرم است. احساس ناشى از کمک صادقانه به دیگران آنقدر جذاب و انرژى زا است که تصورش باور نکردنى است.
و نکته اى مهمتر از همه اینکه:
تنها شما نیستید که در زندگى استرس و فشار دارید، همه روزهاى خوب و بدى را تجربه مى کنند تفاوت در نحوه رفتار شما با زندگى و مسائل آن است. فراموش نکنید که فقط یکبار زندگى مى کنیم و دیروز هرگز بر نمى گردد!!
منبع:مادر زن دات کام

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: