صورت حساب

mehrabanmadar
شبی پسر کوچکی نزد مادرش ‏‏، که در آشپزخانه مشغول پختن شام بود رفت و یک کاغذ به او داد.
مادر پسربچه درحالی که داشت دست هایش را با حوله خشک می کرد نوشته های کاغذ را با صدای بلند خواند.
پسربا خط بچه گانه اش نوشته بود:
1)کوتاه کردن چمن باغچه ………….5 دلار
2)مرتب کردن اتاق خوابم…………..3 دلار
3)مراقبت از برادر کوچکم…………..3 دلار
بیرون بردن سطل زباله……………..1 دلار
نمره ریاضی خوبی که گرفتم……….6 دلار
جمع بدهی شما به من …………..18 دلار
مادرر در حالی که به چشمان منتظر پسر نگاه می کرد چند لحظه خاطراتش را مرور کرد سپس قلم برداشت و پشت برگه صورت حساب پسرش نوشت:
1)بابت سختی 9 ماه بارداری که در وجودم رشد کردی هیچ
2)بابت تمام شبهایی که بر بالینت نشستم و برایت دعا کردم هیچ
3)بابت تمام زحماتی که در این چند سال برایت کشیدم تا بزرگ شوی هیچ
4)بابت غذا ، نظافت تو و اسباب بازیهایت هیچ
و………..
و اگر تمام اینها را جمع بزنی خواهی دید که هزینه عشق واقعی من به تو هیچ است.
وقتی پسر آنچه را مادرش نوشته بود خواند ، چشمانش پر از اشک شد و در حالی که به چشمان مادرش نگاه میکرد ، گفت:
مامان …. دوستت دارم.
آنگاه قلم را برداشت و با همان خط بچه گانه در زیر صورتحساب نوشت:
قبلا به طور کامل پرداخت شده!!!؟
————-
دل نوشت:
راستش این چند وقت مادرم به خاطر من خیلی ناراحت شد یه کاری که نباید می شد اتفاق افتاد.نمیدونم اما مادرم دیگه یه حساب دیگه روم باز کرده دیگه مثل سابق با هام رفتار نمیکنه. بگذریم اما من همیشه و همیشه دوستش دارم به قدر هفت آسمون.بالاخره دلش را به دست می یارم. مادرها مهربونن مگه نه؟
×××××××××××××
با مادر خویش مهربان باش
آماده ی خدمتش به جان باش
با چشم ادب نگر پدر را
از گفته ی او مپیچ سر را
چون این دو شوند از تو خرسند
خرسند شود ز تو خداوند….
ایرج میرزا

پاسخی بگذارید

