انتخاب عشق

treeoflove
انتخاب عشق
زنی از خانه بیرون آمد و سه پیر مرد را با ریشهای بلند جلوی در دید. به آنها گفت: من شما را نمی شناسم ولی فکر میکنم گرسنه باشید ، بفرمایید داخل تا چیزی برای خوردن به شما بدهم.
آنها پرسیدند: آیا شوهرتان خانه است؟ زن گفت:نه ، او به دنبال کاری بیرون از خانه رفته.
آنها گفتند:پس ما نمی توانیم وارد شویم.عصر وقتی شوهر به خانه برگشت ، زن ماجرا را برای او تعریف کرد.
شوهر به او گفت: برو به آنها بگو شوهرم آمده ، بفرمایید داخل.
زن بیرون رفت و آنها را به خانه دعوت کرد.
آنها گفتند:ما با هم داخل خانه نمی شویم.
زن با تعجب پرسید: چرا؟
یکی از پیر مردها به دیگری اشاره کرد و گفت: نام او ثروت است. و به پیر مرد دیگر اشاره کرد و گف: نام او موفقیت است. و نام من عشق است ، حالا انتخاب کنید که کدام یک از ما وارد خانه شود.
زن پیش شوهرش برگشت و ماجرا را تعریف کرد. شوهر گفت:چه خوب ، ثروت را دعوت کنیم تا خانه مان پر از ثروت شود؟!
ولی همسرش مخالفت کرد و گفت: چرا موفقیت را دعوت نکنیم؟
عروس خانه که سخنان آنها را می شنید ، پیشنهاد کرد:بگذارید عشق را دعوت کنیم تا خانه پر از عشق و محبت شود.
مرد و زن هر دو موافقت کردند.
زن بیرون رفت و گفت:کدام یک از شما عشق است؟ او مهمان ماست.
عشق بلند شد و ثروت و موفقیت هم بلند شدند و دنبال او راه افتادند.
زن با تعجب پرسید: شما دیگر چرا می آیید؟
پیر مردها با هم گفتند:
اگر شما ثروت یا موفقیت را دعوت میکردید ، بقیه نمی آمدند ولی هر جا که عشق است ثروت و موفقیت هم هست!
———————–
دل نوشت:
چهار فصل عشق
در عالم عشق ، اولین دیدار
در خاطره چون بهار می ماند
تابستان ، گرمی تمناهاست
پاییز به انتظار می ماند
آن سوز که سردی زمستان راست
ما را به فرق یار می ماند
و زما ، چون زمان عاشقی بگذشت
افسانه به روزگار می ماند…..
.::فریدون مشیری::.
******************
پی نوشت: این از اون نوشته های وبلاگم هست که هم نوشته داره هم دل نوشت هم پی نوشت و هم روز نوشت.
راستش من از یک نفر که خیلی دوستش داشتم درخواستی کردم اما خوب گفت نه! اولش ناراحت شدم اما یه کم فکر کردم گفتم آخه پسر یه جو غیرتم خوب چیزیه آخه چطور روت شد این درخواست را بکنی؟ خلاصه کلی از حرفمم پشیمون شدم. ان شا الله که از حرفم ناراحت نمیشه؟

پاسخی بگذارید

