بــــرگ گـــل….

عشق و زندگی
بـــنام خدای عشق و زندگی …
بــــرگ گـــل
حالا که لب بر جام پرباده وجود تو نهاده ام ،
حالا که پیشانی پریده رنگ خویش را در میان دستان پرمهر تو می بینیم ،
حالا که عطر دل انگیز روح ترا از میان سایه های پنهانی می بویم ،
حالا که یاد سخنان تو هستم که بارها از راز نهانت به من خبر داده اند ،
حالا که گاه گریان و گاه خندان لب بر لب و چشم من نهاده ای …
حالا که خانه دلم فروغی درخشان از ستاره های وجود تو یافته ،
حالا که برگ گلی از گلبن تو در چشمه زندگی من فرو فتاده ،
حالا دیگر می توانم به سالهای گذران عمر بگویم بگذرید و بازهم بگذرید زیرا دیگر مرا از گذران عمر هراسی نیست . ……………
بگذرید و گلهای ناپایدار خویش را برای خود نگهدارید .
زیرا من در کشتزار روح خود گلی دارم که هیچ کس را یارای چیدن آن نیست .
« ویکتور هوگو »
——————–
من در این خانه به گمنامی نمناک علف نزدیکم
من صدای نفس باغچه را میشنوم
و صدای ظلمت را وقتی از برگی می ریزد
و صدای چک چک چلچله از سقف بهار
و صدای صاف باز و بسته شدن پنجره ی تنهایی
و صدای پاک پوست انداختن مبهم عشق
متراکم شدن ذوق پریدن در باد
و ترک خوردن خود داری روح
و صدای پای قانونی خون را در رگ
ضربان سحر چاه کبوتر ها
تپش قلب شب آدینه
جریان گل میخک در فکر
من صدای وزش ماده را میشنوم
و صدای کفش ایمان را در کوچه ی شوق
و صدای باران را روی پلک تر عشق
روی آواز انارستان ها
من به آغاز زمین نزدیکم
نبض گلها را میگیرم
آشنا هستم با سرنوشت تر آب
عادت سبز درخت
روح من در جهت تازه ی اشیا جاری است
» سهراب سپهری»
**********************
روزنوشت:
عجب کنکور سال 1384 را هم خراب خراب کردم رفت………

یک پاسخ to “بــــرگ گـــل….”

  1. آسمان آبی Says:

    سلام ممنون که به وبلاگم سر زدی و مثل همیشه واست آرزوی موفقیت می کنم

پاسخی بگذارید

