حقیقت و رویا

moongirl.jpg
بین حقیقت و رویا یک دنیا فاصله است
حقیقت پیشه چشمام و رویا دست نیافتنی
حقیقت زندگی من تلخ و رویاش شیرین
به حقیقت تلخ نزدیکم و از واقعیت رویا دور
ای شیرین ترین رویا هرگز دست نیافتنی نباش
آفتاب نماینده حقیقت و شب نماینده رویاست
پس بیا با هم آفتابی بشیم تا حقیقت روشن شود
یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد
نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد
راهی نروم که بی راه باشد
خطی ننویسم که آزار دهد کسی را
یادم باشد که روز و روزگار بر وفق مراد تنها دل ما دل نیست……….

——————————–
دل نوشت:
رفتن… همیشه به سادگی یک کلمه چهار حرفی نیست، به خصوص وقتی کسی که داره میره، رد پای عمیقی در روح آدم جا گذاشته باشه و کاش خود اون طرف هم بدونه که این ردپا، خیلی عمیق‌تر از اونیه که ممکنه فکرش رو هم بکنه. وقتی بهش گفتم عشقی که بیان نمی‌شه، انگیزه بیشتری برای عمل کردن ایجاد می‌کنه، فقط سکوت کرد. اصلاً فهمید منظور من چی بود؟
خیلی وقت‌ها آدم‌ها عاشق می‌شن به خاطر تمام چیزهایی که می‌تونن از طرف مقابل به دست بیارن. به خاطر همین دیگه ما یادمون رفته که گاهی وقتا هم بعضیا عاشق می‌شن چون کسی را پیدا می‌کنن که می‌تونن خیلی از چیزایی رو که دارن بهش بدن. به نظر شما چطوری می‌شه فرق اینارو بهشون گفت؟ البته شاید گفتن خیلی فایده نداشته باشه. ولی کاشکی آدما اونقدر متوجه اتفاقات و مسائل دور و برشون باشن که تفاوت‌ها رو تشخیص بدن.
به هر حال، اون آدم دیگه اینجا نیست، البته حضور فیزیکی داره اما……. کاش تونسته بودم براش داد بزنم من همه اون چیزایی رو که تو دنبالشی بهت می‌دم. اونقدر عشق بهت می‌دم که یادت بره چند وقت دنبالش گشتی و پیداش نکردی… کاش باز هم می‌تونستی شجاعتت رو جمع کنی. مطمئنم که می‌تونی، فقط زمان لازم داری تا زخمای قبلی ترمیم بشن. خیلی طول نمی‌کشه… و در این مدت، من همچنان یک دوست خواهم بود، با تمام عشقی که می‌شه به یه دوست خاص بخشید. و واقعاً، مگه قانون دنیا به جز اینه؟ عشق بدین تا شاید بهتون برگردونده بشه… بدون هیچ چشم داشت، بدون هیچ غرض و انتظاری… و اگه برگردونده نشد، بدونین که عشق شما جای دوری نمیره… تنها چیزیه که توی این دنیا می‌مونه و آدمای بزرگ می‌تونن تفاوت احساس واقعی رو با احساسی که ذات و اصلیت نداره تشخیص بدهند………..

2 پاسخ to “حقیقت و رویا”

  1. sokoote sard Says:

    در سرزمین درختان مرده …
    ما در کارتن های مقوایی …
    چه سنگین و با وقار… در خود گم شده ایم …
    با برچسبی از
    «با احتیاط ! من شکستنی هستم!»
    از کنار یکدیگر میگذریم …
    بی آنکه از برخورد سایه های تاریکمان ،
    کلمه سبزی متولد شود ………………………
    آسمونی باشی
    بمانی …

  2. تیشه Says:

    سایت خوبی داری همین طوری سیر کردم توش ولی دلم گرفت راستی من پسرم ها اخه شما نه ولی بعضی ها…بی خیال زیاد دلتنگ مباش

پاسخی بگذارید

