اصطلاحات دوران سربازی

اصطلاحات دوران سربازی
سربازی: اول بازی ، آش، خودسازی ، اجباری.
اضافه خدمت: ضد حال، عشق بعضی ها، نمک سربازی، سهل الوصول.
مرخصی: حق سرباز، آرزوی دست نیافتنی، ترن برقی، ویتامین داره.
حقوق:کرایه رفت، امید به زندگی، پول بلیط اتوبوس.
دژبانی: دیواره آتش، گلوگاه، گیر بدون فکر.
کارگزینی: ایستگاه اول وآخر، حسابرسی آخرت.
———————————-
این هم یک شعر طنز:
به حوزه رفتم و اعزام گشتــم
به سیستان رفتم و سرباز گشتــم
لبـاس سـربازی دادند بپـوشــم
لبـاس شخصی ام را می فروشــم
چه بد کردم به سیستان آمدم من
بــه پای خود به زندان آمدم من
دم دروازه زاهـدان رسیدم
صدای طبل و شیپور را شنیــــــدم
به خود گفتم صدای طبل وشـیپور نظام است
دو ســال خـــوب و خـــوش بر من حرام است
نگو پـادگان بگو شهر پر از غم
بشین پاشو زیاد است نون و آب کم
کلاغ پـر میروم قـاشق به دندان
برای خوردن یـک لـقمه ای نان
کنم آنکارد ملا فه صاف و میزان
بـرای دیدن افسر نگهبـان
دو تـا کهنه پتـو دارم که شبها
به زحمت می خوابـم روی آنـها
خداونـدا از این دست نظافت
ندارم من شب و روز استراحت
به این واکس پوتین ها در عذابم
که با بند بلندش من چه سازم
نـگو خدمت بگو سرچشمه غم
نگهبانی زیاد است مرخصی کم
گروهبـانان مرابیچاره کردند
لبـاس شخصی ام را پاره کردند
به صف کردنـد تراشیدند سرها
لباس سربازی کردند به تنها
لبـاس سربازی به رنگ زیتــون
برادر غم مخور رفـتیم به زنـدون
گروهبانان زدندسیلی به گوشــم
خیال کردند که من قاچاق فروشـم
بسوزد خانه آن کس که سربازی بنا کرد
تمـام مادران را چشم به راه کرد
نوشتم خاطرات با برگ خرما
چقدر دیر می گذره این 21 ماه

2 پاسخ to “اصطلاحات دوران سربازی”

  1. بی نام و نشان Says:

    سلام
    وقتیکه در اجتماع نا سالم خویش به یک جوانک شوخ طب, پرشوق و در عین حال فهمیده و از همه مهمتر دوست داشتنی بر می خورم , باز هم به خودم امیدوارم می شوم که کسانی هستند که می توانند انسان را به خود جذب کنند و لحظات عمر انسان ثانیه ثانیه تلف نشود و احساس کنی کسی را پیدا کردی که می تواند راهنماییت کند . خوب دیگه بیشتر ازاین ازت صحبت نمی کنم چون شاید از خودت خوشت بیاد و به خودت فخر فروشی کند

  2. دنیا دخترک سرباز Says:

    سلام مرسی قبلا خونده بودم شعر رو مرور شد بامزه بود………. 😕 😛 😆

پاسخی بگذارید

