گفتا غمت سرآید

گفتم غم، تو دارم ، گفتا غمت سرآید
گفتم غم، تو دارم ، گفتا غمت سرآید
گفتم که ماهِ من شو ، گفتا اگر برآید

گفتم ز مهرورزان ، رسمِ وفا بیاموز
گفتا ز ماه رویان این کار کمتر آید

گفتم که بوی زلفت ، گمراهِ عالمم کرد
گفتا اگر بدانی هم عود هم برآید

گفتم که نوشِ لعلت ، ما را به آرزو کشت
گفتا تو بندگی کن ، کو بنده پرور آید

گفتم دلِ رحیمت ، کی عزم صلح دارد
گفتا بکشت جفا را تا وقت آن درآید

گفتم که بر خیالت ، راه نظر ببندم
گفتا که شب روست این از راه دیگر آید

گفتم خوش آن هوایی کز باد صبح خیزد
گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید

گفتم زمانِ عشرت ، دیدی که چون سرآمد ؟
گفتا خموش حافظ ، کین غصّه هم سرآید

2 پاسخ to “گفتا غمت سرآید”

  1. Hossein Says:

    سلام. از این مطلب جدیدتون هم خیلی خوشم امد. نیم نگاه زیبا هم با عنوان «افطاری در غربت، با اعمال شاغه!! (طنز)» بروز شد. حتما دیدن فرمایید.
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
    یا حق

  2. Hossein Says:

    سلام. از این مطلب جدیدتون هم خیلی خوشم امد. نیم نگاه زیبا هم با عنوان «افطاری در غربت، با اعمال شاغه!! (طنز)» بروز شد. حتما دیدن فرمایید.
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
    یا حق

پاسخی بگذارید

