غم…

زمانی که ازمادر متولد شدم صدایی تو گوشم گفت:
تا آخر عمر با تو هستم !
ازش پرسیدم توکی هستی : جواب داد : غم !
من اون لحظه فکر کردم غم عروسکیه که ما با اون سرگرم میشیم ؛
ولی الان که مفهوم جدایی رو درک میکنم.
فهمیدم که ما عروسکی هستیم بازیچه غم،
همیشه وقتی یه غم بزرگ تو دلم بود
هیچ وقت نگفتم خدا غم بزرگی دارم
همیشه به غم گفتم خدای بزرگی دارم
فکرنکن کم آوردم دیگه بسته آزمایش ، تحمل ، تلقین .
میگن این طرز زندگی نیست باید عوض بشی
نباید با بقیه فرق داشته باشی .
گوش کن تو امشب ازمن خالی میشی
و من از هر چی آرزو…
سهم من از زندگی ساده بود ،
من بچگانه نقاشی فردا رو کشیدم و با شادی داد زدم
و نقاشیمو برات هدیه آوردم ولی تو نقاشیمو پاره کردی
ناراحت نشدم چون فکر میکردم دوستم داری
ولی یادم نرفت که دیگه هیچ وقت نقاشی نکشم ؛
نه برای تو و نه برای هیچ کس دیگه …
تقدیم به چشم هایی که در راه ماندند و دل هایی که آنها را راندند ؛
وبه اشک هایی که غرورشان شکست ؛
و عهدهایی که کسی آن ها را نبست ….
————————————-
خودپرستی مکن ازانکه خدا می طلبی******** در فنا محو شو ار ملک بقا می طلبی
ساکن دیری و از کعبه نشان می پرسی******* از خرابات مغانی و خدا می طلبی
(خواجوی کرمانی)

یک پاسخ to “غم…”

  1. amir Says:

    good…
    mara faramush nako ey del

پاسخی بگذارید

