معین و نجف آباد!

پنجشنبه سر کلاس نقشه کشی بودیم که ناگهان بحث سر بزرگان ایران شد خلاصه هر کس از شهر و دهات خودش طرفداری می کرد و اسم یکی را می گفت…خلاصه دانشگاه نجف آباد هست دیگه بنابراین دانشجو های بومیش از خود نجف آباد هستن.
خلاصه یکی از بچه های نجف آباد گفت تو مدت ریاست خاتمی 3 تا از نماینده های مجلس از نجف آباد بودن و خلاصه خیلی ذوق کرده بود…..بعد دوباره گفت از همه مهمتر معین تو نجف آباد بوده و….
خلاصه بحث اصلی یعنی آلبوم جدید معین شد که تا الان 2 تا از آهنگاش از شبکه های ماهواره ای در خارج از کشور پخش شده…
ما هم طبق معمول شروع کردیم از زیر زبونش حرف بکشیم….
گفت آلبوم جدید معین 9 تا آهنگ داره که چهارتاش فعلا آماده شده و دوتاشم تو ماهواره پخش شده ، بعدش گفت میدونستی برادر زاده معین تو دانشگاه نجف آباد درس میخونه! گفتم نه.
گفت اگه خواستی بهش میگم بیاد ازش درباره آلبوم جدید معین بیشتر برات بگه.
خلاصه گفت این 4 تا آهنگا من از طریق همون برادرزادش گوش دادم و واقعا قشنگن که اول یکی از آهنگاش با این عنوان شروع میشه»چون سرابی در کویر».
ازش پرسیدم معین چرا نمیاد ایران ، اون که تو آهنگهاش بی بندوباری و جلف بازی در نمیاره ، پس چرا نمیاد؟
گفت دلش خیلی میخواد بیاد ولی نمیتونه گفتم چرا؟ گفت بخاطر اینکه یک بار در اسرائیل کنسرت اجرا کرده به همین خاطر پاش گیره، خلاصه گفت ما با خانواده معین رفت و آمد هم داریم اما به کسی نگو…(که ما گفتیم!)
راستی اون آهنگ معین را گوش دادید که میگه «مخور غم گذشته، گذشته ها گذشته، هر گز به غصه خوردن گذشته بر نگشته، به فکر آینده باش…..» اون دختری هست که اولش نشون میده و تصویر سیاه سفید هست اون پریچهر یعنی دختر بزرگ معین هست که از همسر اولش که اسپانیایی بوده داره ولی از اون طلاق گرفته، و اون دختری که آخر نشون میده شادی هست که ثمره ازدواج با یک زن ایرانی هست…گفت معین داره سعی میکنه هرچه زودتر آلبوم خیلی خیلی قشنگش را به بازار و دوستدارانش عرضه کنه.
————————–
بعد از این حرف ها یه کم درباره نجف آباد ازش پرسیدم.
گفتم نجف آباد چگونه به وجود اومده و چرا اسمش را گذاشتن نجف آباد؟
گفت در زمان شیخ بهایی ، شیخ بهایی چندتا شتر که بارشون طلا و جواهرات و پول بوده میفرسته که به نجف برن تا برای جاهای مذهبی که در شهر نجف وجود داره مصرف بشه ….شتر ها در جایی که الان نجف آباد هست استراحت میکنند و دیگه از جاشون بلند نمیشن و به راهشون ادامه نمیدن …به شیخ بهایی میگن چه کار کنیم؟
شیخ بهایی میگه ما همین جا شهری به پا میکنیم…. و چون داشتن به نجف میرفتن اسمش را نجف آباد گذاشتن.
جالب بود مگه نه؟برای من که جالب بود.

8 پاسخ to “معین و نجف آباد!”

  1. گیله دختر Says:

    سلام…چه جالب!اسم نجف آبادو می گم….راستی…صدای آب…خیلی زیباست…خوش سلیقه ای

  2. ** alireza ** Says:

    باز عشق امد و اتش بدل و جانم زد / خنده بر سوز دل و دیده گریانم زد / من که دامن زغم عشق کشیدم همه عمر / اتش این شعله سوزنده به دامانم زد / پرتو چشم سیاه تو به اشکم افتاد/ برق این شام سیه خنده ببارانم زد / اشک عشق امد و گلهای امیدم بشکفت/ خیمه این ابر بهاران به گلستانم زد/ خیلی خوشحال میشم سری هم به من بزنی

  3. الهه Says:

    سلام / هم تغییراتی که دروبلاگتون دادید و هم مطلبتون خیلی قشنگ بود واقعا لذت بردم. موفق باشید و همیشه شاد و سربلند……. حق نگهدارتون

  4. سجاد Says:

    سلام .از پست زیباتون در رابطه با معین متشکرم اگر میشه کمی بیشتر در مورد آلبوم جدید معین در پستهای بعدی بگذاری . مرسی موفق باشی

  5. رضا Says:

    سلام خسته نباشی
    آقا توی یکی از نوشته های قدیمیت در مورد معین نوشته بودی می خواستم خواهش کنم اگه می تونی از اون رفیقت یه خبر تازه از معین بگیری این روزا ما طرفدارای معین بدجوری منتظر آلبوم جدیدش هستیم اما انگار هیچ خبری نیست اگه این کار رو بکنی به ما لطف بزرگی کردی.

  6. snjonline Says:

    چرا وردپرست اتومات http:// لینک رو نمیزنه؟!
    نجف آباد! ها درست شنیدم…
    راستی هپی نیو ییر

  7. هیمن Says:

    مدتی هست در آزارم و می دانی تو
    به کمند تو گرفتارم و می دانی تو
    از غم عشق تو بیمارم و می دانی تو
    داغ عشق تو به لب دارم و می دانی تو
    گر ز آزردن من هست غرض مردن من
    مردم آزار مکش از پی آزردن من
    ما نباشیم که باشد که جفای تو کشد
    به جفا سازد و صد جور برای تو کشد

  8. mohammad Says:

    آقا اگه ممکنه این رفیقتو به ما هم معرفی کن من عاشق آهنگای معینم.درضمن من خودم نجف آباد درس میخونم.

پاسخی بگذارید

