سرنوشت الهی…

سرنوشت الهی این چنین نیست که دوره کوتاه عمر خویش را با ناله و گریه بگذرانیم ؛ بگوییم: چه وقت سحر فرا خواهد رسید؟ و وقتی که آفتاب در آمد سوال کنیم: چه وقت این روز به آخر خواهد رسید؟
خدا هرگز دوست نمی دارد که انسان در زندگی غمزده و تیره بخت به سر برد ؛ زیرا در ضمیر او سعادت و شادمانی قرار داده و انسان به وقت شادی و سعادت است که باید خداوند را تجلیل و تسبیح کند.
(جبران خلیل جبران)
——————-
گفت چنین است کار خدا، بی نیاز از هر سببی است هر چه بخواهد بدون اسباب می آفریند چون مشیّت او به خلقت هر چیزی قرار گیرد به محض اینکه گوید موجود باش ، هماندم موجود می شود.
قالَ کَذلِکَ اللهُ یَخلُقُ ما یَشاءُ اِذا قَضی اَمراً فاِنَّما یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکونُ.
( آل عمران – 47)

2 پاسخ to “سرنوشت الهی…”

  1. maryam Says:

    hichi mese aval shodan keyf nadaare:D

  2. سودا Says:

    خدا
    در روزهای کهن هنگامی که نخستین لرزش سخن به لب هایم آمد از کوه مقدس بالا رفتم و با خدا گفتم: خداوندگارا من بنده ی توام. اراده ی پنهان تو قانون من است و تا ابد فرمان بردارم.
    اما خدا پاسخی نداد و مانند طوفانی سهمگین گذشت.
    آنگاه پس از هزار سال از کوه مقدس بالا رفتم و باز با خدا گفتم: آفریدگارا من آفریده ی توام. تو مرا از گل ساختی و من همه چیزم را از تو دارم. اما خدا پاسخی نداد و مانند هزار بال تیز پرواز گذشت.
    آنگاه پس از هزار سال باز از کوه مقدس بالا رفتم و با خدا گفتم: ای پدر من فرزند توام. تو با رحمت و محبت مرا به دنیا آوردی. و من با محبت و عبادت ملکوت تو را به ارث میبرم. اما خدا پاسخی نداد و مانند مهی که تپه های دوردست را می پوشاند گذشت.
    آنگاه پس از هزار سال باز از کوه مقدس بالا رفتم و با خدا گفتم: خدای من ای آرمان و سرانجام من؛ من دیروز توام و تو فردای منی. من ریشه ی توام در خاک و تو گلاله یمنی در آسمان و ما با هم در برابر خورشید میبالیم.
    آنگاه خدا بر من خمید و در گوشم سخنان شیرینی به نجوا گفت و مانند دریایی که جویباری را در بر میگیرد مرا در بر گرفت.
    و هنگامی که به دره ها و دشت ها فرود آمدم خدا هم آنجا بود.
    از کتاب پیامبر و دیوانه نوشته ی جبران خلیل جبران
    عالی بود

پاسخی بگذارید

