فقیر …

ای بینوا که فقر تو تنها گناه تست!
ای بینوا که فقر تو تنها گناه تست
در گوشه ای بمیر که این راه راه تست
این گونه گداخته جز داغ ننگ نیست
وین رخت پاره دشمن حال تباه تست
در کوچه های یخ زده بیمار و دربدر
جان میدهی و مرگ تو تنها پناه تست
باور مکن که در دلشان میکند اثر
این قصه های تلخ که در اشک و آه تست
اینجا لباس فاخر که چشم همه عذرخواه تست
در حیرتم که از چه نگیرد درین بنا
این شعله های خشم که در هر نگاه تست
(فریدون مشیری)
———————
و به قول دکتر علی شرعتی که میگه:
به من بگو نگو… نمی گویم
اما نگو نفهم، که من نمیتوانم نفهمم… من میفهمم…

3 پاسخ to “فقیر …”

  1. مرجان Says:

    سلام آقا منصور….امیدوارم حالتون خوب باشه..من از خوندن وبلاگتون خیلی لذت میبرم جدا خیلی….راستی من لینکتون کردم و چه خوب شد اینکارو کردم….حتی اسمتونم من و خوشحال میکنه…اسم کسی که خیلی برام عزیزه و مثل خودتون با فهم و کمالات….موفق و پیروز باشین….خدانگهدارتون باشه همیشه…راستی یه چیزه دیگه من شمارو با عنوان آسمان لینک کردم و چون به دلیل نقص فنی این وبلاگ من تو قسمت لینک فارسی تایپ نمیکه شرمنده انگلیسی تایپ کردم…ببخشید…بازم خداحافظ..

  2. عباس Says:

    بنام حضرت دوست

    سلام آقا منصور
    ثروت در غریبی وطن است و فقر در وطن غریبی.
    حضرت علی (ع) .
    چقدر این گفته ی حضرت به حال و روز جامعه ی ما میاد نه! نمی خوام حرف سیاسی از خودم در وکنم.ولی((هرکه دست از جان بشوید هر چه در دل دارد بگوید)). ببینیم آخر رئیس جمهور محترم ، پر نشاط و درد آشنای ما میتونن کاری کنن که وقتی یه بیمار فقیر برای درمون به بیمارستان تخصصی خصوصی؟ میره همون تختی رو بدن که به فلان فامیل شهردار شهر؟ میدن. حالا یکی در میاد و میگه مگه مجبور بره بیمارستان خصوصی تخت بگیره؟ منم میگم وقتی تمومه دکترای گل سر سبد مملکتمون میرن اونجا، اون فقیر بیمار چی کار کنه؟اگه ناراحت نمیشین یازم بنده میگم.اول امیدش به خدا باشه که هر چه زودتر فرشته ی مرگ به زیارتش بیاد!بعدش امیدش به رئیس جمهور صادق و دست اندر کاران محترم باشه که یه خورده تورم جیب فقیر بدبخت که با هوا پر شده رو با پول،نه ببخشید!با دفترچه درمان پر کنند. دکترا هم حق دارن خوب! وقتی طرف میتونه با یه آمپول پول دو وزیتو در بیاره چرا نره اونجا. من خودم به آقای احمدی نژاد رای دادم و مطمئنم که ایشون این قاطعیت رو دارن که بتونن تحول اساسی رو در زمینه ی درمان اقشار کم درامد ایجاد کنن. به امید خدا. والبته اگر همه به این شعار پایبند باشیم که((دست به دست هم دهیم تا میهن خویش را کنیم آباد)).چرا راه دوری برم همین شهرستان خودمون مگه بیمارستان جدید شهر خیال درست شدن داشت .نه نداشت !تا وقتی که خود آقای رئیس جمهور با وزرای محترمشون بزرگواری کردن و به شهرستان ما سری زدن.ولی خودمونیما عجب سر رسی کرد بخدا. من که حال کردم.همچین مسئولینو با توجه به احساس وظیفه ایی که داشتن ترسوند که نگو! واقعاً که از خود مردم ایران زمینه. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای آقای رئیس جمهور .
    یا علی.خدا نگهدار.
    عباس کوچیک تمام آسمانیها.

  3. نسترن Says:

    گوشه دنیا
    دلی هست تنهای تنها
    تنها چون عابر سرگردون
    تو جاده های زودگذر زمستون
    تنها چون باد
    چون گلی نشکوفته در گردباد
    سرگردون تو غبار جاده ها
    حیرون تو اشک ستاره ها
    سلام وبلاگ زیبایی داری دوست داشتی بیا طرف ما موفق باشی…

پاسخی بگذارید

