عاشق مشوید اگر توانید…

عاشق مشوید اگر توانید
تا در غم عاشقی نمانید
این عشق به اختیار کس نیست
دانم که همین قدر بدانید
هرگز مبرید نام عاشق
تا دفتر عشق بر نخوانید
آب رخ عاشقان مریزید
تا آب ز چشم خود نرانید
معشوقه وفای کس نجوید
هر چند ز دیده خون چکانید
این است رضای او که اکنون
بر روی زمین یکی نمانید
این است سخن که گفته آمد
گر نیست درست بر مخوانید
بسیار جفا کشید آخر
او را به مراد او رسانید
این است نصیحت سنایی
عاشق نشوید مگر توانید….
(سنایی)
پ.ن:
این شعر را امروز استاد ادبیات خوند …فکر کنم شعر قشنگی هست من که خیلی از این شعر خوشم اومد ؛ شما چی؟
راستی یک جمله خیلی قشنگ:
همیشه غمگین ترین و رنج آور ترین لحظه های زندگی آدم توسط همون کسی ساخته میشه که شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین لحظه هارو برای آدم میسازه.
————
و این شعری بس زیبا از سهراب تقدیم به همه…
من به مهمانی دنیا رفتم :
من به دشت اندوه ،
من به باغ عرفان ،
من به ایوان چراغانی دانش رفتم .
رفتم از پله ی مذهب بالا .
تا ته کوچه ی شک ،
تا هوای خنک استغفا ،
تا شب خیس محبت رفتم . . .

2 پاسخ to “عاشق مشوید اگر توانید…”

  1. ali Says:

    gmail mikham lotfan

  2. محمود Says:

    سلام عزیز وبلاگت قشنگه برات آرزوی موفقیت توی تمامی زندگیت رو دارم روز به روز وبلاگت قشنگتر بشه خوش باشی وشادمان ایام به کامت

پاسخی بگذارید

