افزایش حقوق ها و مشکلاتش!!!

امروز با برادر گرامی؛ بحث سر زیاد شدن حقوق ها بود…البته در کنار ما کسان دیگری هم بودند…که اظهار نظر می کردند؛ ولی من به جز برادر حرف کسی رو قبول نداشتم ؛ چون اینجا بیشتر حالیش بود.
گفتم حالا که حقوق ها رفته بالا از طرف دیگه قیمت همه چیز رفته بالا ؛ در این صورت انگار نه انگار حقوق ها زیاد شده…
خوب همون طور که همگی در جریان هستید حقوق کارکنان زیاد شده و همین امر باعث شده که خیلی از کارخونه ها ورشکست بشن و خیلی از کارفرما ها ؛ کارگرانشون رو از کار بی کار کنن، چون نمی تونن حقوق رو بدن.
برای نمونه یک شرکت خصوصی که فولاد به مقدار زیاد خریده الان باید ضرر زیادی متحمل بشه حالا چرا؟
کارخانه های دولتی مثل ذوب آهن و فولاد مبارکه و … وقتی میخوان جنس بفروشن؛ نصف پول رو میگیرن و بقیه پول رو مینویسن به قیمت روز دریافت میکنیم…
حالا که حقوق کارگران بالا رفته ؛ این شرکت های دولتی هر چی دلشون بخواهد میگذارن روی جنساشون و  به قیمت روز میفروشن و اینجا شرکت های خصوصی کلی ضرر میکنن و مجبور میشن کارگران خود را بیرون کنن.حالا چرا؟
چون شرکت های خصوصی نمیتونن بگن ؛ هنگام تحویل به قیمت روز و اینجاست که مملکت می پکه و خیلی از آدم ها از کار بی کار میشن و خیلی از مردم ناراحت می شن و همین طور می شه که افسردگی و ناراحتی تو جامعه زیاد می شه!(اون وقت هی می گن چرا مردم افسرده می شن!)
چند روز پیش مطلبی شنیدم براتون می گم:
راستش یکی از رفیق هام که تو طلا فروشی کار میکنه برام می گفت این چند ماه طلا خیلی بالا پایین رفت و خیلی ها سکته کردن!فکر کردم شوخی میکنه…
ولی گفت یکی از همین طلا فروش ها وقتی دید قیمت سکه از 200 و خورده ای به 150 رسید سکته کرد و به مرض جنون رفت به طوری که وقتی روی ویلچر می بردنش می گفت:
دیگه نه می فروشم ؛ نه می خرم. دیگه نه می فروشم ؛ نه میخرم.
و خلاصه پکید….
حالا این مثل همین کارخانه هاست…
واقعا ناراحت کننده هست وقتی همسر کارگری با گریه بیاد و به رئیس کارخونه بگه شوهرم رو حتی با کمترین حقوق بیرون نکن….
امیدوارم رئیس جمهور هر چه سریعتر برای این مشکل فکر اساسی بکنه!
————————
اینم یه شعر  و ترانه قشنگ تقدیم به شما…راستی هنوز دارم به این وردپرس حال میکنم…
دلم گرفت از آسمون، هم از زمین هم از زمون
تو زندگیم چقدر غمه، دلم گرفته از همه
ای روزگار لعنتی، تلخه بهت هر چی بگم
من به زمین و آسمون دست رفاقت نمی دم
امشب از اون شبهاست که من، دوباره ؛ دیوونه بشم
تو مستی و بی خبری اسیر میخونه بشم
امشب از اون شبهاست که من، دلم می خواد داد بزنم
تو شهر این غریبه ها دردم رو فریاد بزنم

از این همه دربه دری تو قلب من قیامته
چه فایده داره زندگی این انتهای طاقته
از این همه در به دری به لب رسیده جون من
به داد من نمیرسه خدای آسمون من

یک پاسخ to “افزایش حقوق ها و مشکلاتش!!!”

  1. مهدی Says:

    سلام
    تعویض سیستم مبارک باشه و احتمالا هم قهرمانی آبی گرچه من قرمز هستم.
    فعلا…

پاسخی بگذارید

