مرکز فوریت های مرگ…

*امروز سری زدم به وبلاگ یکی از بروبچ دانشگاه ؛ که وبلاگ دانشگاه نجف آباد اصفهان رو  ساخته و توش مطلب می نویسه…
یک خاطره ؛که بیشتر به انتقاد میخوره ، نوشته بود…
چون حرفش رو قبول داشتم اینجا هم می نویسمش…امیدوارم به گوش مسولان برسه…
این حرف ها و نوشته ها از طرف یکی از دانشجویان دانشگاه است.
———————————-
صبح ساعت ۶:۳۰ با یکی از دوستانم به منظور رفتن به دانشگاه ؛ در ۴ راه تختی وعده گذاشتم.به محض دیدن دوستم؛ با چهره ی رنگ پریده ی اون مواجه شدم که نشان از خوب نبودن حالش بود و به سبب دلدردی که شب قبل داشت دچار ضعف شدید و افت فشار شده بود.
با هر مشکلی که بود خودمون رو به دانشگاه رسوندیم و چون حال دوستم خیلی خوب نبود؛ اون رو به «مرکز فوریت های پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه» مستقر در دانشکده ی پزشکی رسوندم. 
اما گویی می بایست نام این مرکز را به «مرکز فوریتهای مرگ» تغییر نام داد. چرا که نه دری باز بود نه دکتری در اونجا حضور داشت!
بعد از رفت و اومد و  پرس و جو از دربان اونجا بالاخره یه نفر درب یکی از اتاق ها رو باز کرد و دوستم رو روی تخت خوابوندیم. اما دریغ از وجود یک دکتر یا پرستار که به داد ما برسه…گفتند دکتر ۲ ساعت دیگه میاد. یادتون باشه که اینجا «مرکز فوریت های پزشکی» اونم مستقر در دانشکده ی پزشکی است.
بعد از ۲ ساعت جناب دکتر تشریف آوردن و ( البته با رویی باز) به ویزیت بیمار پرداختن و بعد از تست فشار و غیره مبادرت به وصل یک سرم نمودند و مقرر کردند بیمار  تا تموم شدن سرم اونجا بمونه…
خلاصه حال دوستم بهتر شد و هنگامی که میخواستیم  اونجا رو ترک کنیم آقای دکتر فرمودن:
«۲۰۰۰ تومان» دیگه تا آخر خط رو خودتون برید…
واقعآ جای تاسف داره ؛ دانشگاه آزادی که با وجود اخذ شهریه های واقعآ
وحشتناک ؛از سر پول یک سرم ؛ اون هم برای درمان دانشجویی که تو همون دانشگاه درس میخونه نمیگذره. اصلآ یه لحظه این سوال به ذهنم رسید: با وجود اینکه این دانشگاه حداقل روزی ۸۰۰۰ دانشجو تو اون حضور دارن واقعآ یک چنین امکانات درمانی محدود و ناقصی میتونه جلوی مرگ کسی رو بگیره؟امیدوارم مسوولین خطر این اهمال کاریهای خودشون رو (که البته کم هم نیست) زود احساس کنن…
———————-
*نویسنده وبلاگ آسمان:
دوست خوبم من هم امیدوارم مسولان این مطلب رو بخونن و بیشتر به فکر باشند….واقعا خودم فکر این رو کرده بودم…
واقعا دانشگاهی که به دانشگاه جامع و بزرگ تبدیل شده و دارای دانشجویان زیادی هست باید خیلی بهتر از این ها باشه…نه در مرکز فوریت های پزشکی بلکه در تمام زمینه های دانشگاه….
من مطمئنم مسولان دانشگاه خیلی زحمت میکشن و سعی می کنن همه چیز خوب پیش بره ولی امیدوارم بیشر توجه کنن..

3 پاسخ to “مرکز فوریت های مرگ…”

  1. منصور Says:

    توجه کنید…این خاطره از من نیست….
    فقط به دلیل اینکه نقد و انتقادی بود که خودم هم می خواستم راجع بهش بنویسم؛گذاشتم اینجا…

  2. سردارجنگل Says:

    بسیار عجیب و ناراحت کننده است . راستی اگر کسی آنجا قلبش یک دفعه ایست کند یعنی حمله قلبی پیدا کند باید بمیرد؟؟ عجب جایی است آن دانشگاه .

  3. فرهاد Says:

    با سلام حالا که این رو گفتید من هم تعریف کنم که یک بار قلب یکی از دوستام درد گرفته بود و نمی تونست راه بره
    من هم دوان دوان به سمت این «مرکز فوریت های پزشکی» دویدم و ماجرا را گفتم
    در این حالت بود که با این جواب روبرو شدم:
    «»»»»»»»بدو بدو بیارش»»»»»
    بلاخره ما مریض را آروووم آروووم اوردیم اونجا و این آقای دکتر هم پس از یک فشار گرفتن و دادن یک دونه قرص و ذکر این طبابت که»دردش عصبیه» «500 تومان حق ویزیت » دریافت فرمودند.
    واقعا جای تاسفه

پاسخی بگذارید

