امروز با شاه عباس بودیم!

سی و سه پل
امروز سید حامد گیر داد(اونم گیر سه پیچ!!!) که آره، باید بیایی بریم بیرون؛ گفتم اصلا حوصلشو ندارم،گفت اصلا به خاطر همین که حوصلشو نداری می خوام ببرمت بیرون…خلاصه قرار گذاشتیم و ساعت 4:30 رفتیم بیرون…راستی یادم رفت بگم آقا جمال گل گلاب هم باهامون بود…راستی علی جون(علی دنبه) هم بعد از یک ساعت تو میدون انقلاب بهمون ملحق شد و خلاصه جمعمون جمع شد و شروع کردیم به چرت و پرت گفتن و چرت و پرت شنیدن…خلاصه علی دنبه خیلی حال داد با جک ها و حرف زدنش مجلس دوستانه رو به دوستانه تر تبدیل کرد….
میدون نقش جهان رفتیم جاتون خالی یه دیداری هم با شاه عباس داشتیم!!!بعدش هم رفتیم عالی قاپو و بعد هم چهلستون…
ولی حیف شد که دوربین با خودم نبرده بودم و گرنه خیلی جاهای با صفا و عکس های خوبی می شد گرفت…ولی آخرش دلم نیومد و به این عکاسا که تو سی و سه پل ایستادن گفتم یه عکس جمعی ازمون بگیره….(همون عکس بالا، البته علی دنبه نیست چون دیرتر به ما ملحق شد) خلاصه امروز خیلی خوب بود….لااقل تونستم برای یک نصف روز هم که شده غم ها رو کنار بگذارم…برای یک نصف روز با دوستان تو عالم خودم باشم….واقعا آدم خیلی نیاز به آرامش داره…
خوب حالا که حرف از اصفهان شد این چند تا شعر رو هم که شاعر ها بعد از سفر و دیدن اصفهان گفتن ؛ رو انتخاب کردم که براتون می نویسم…خلاصه اینو بگم که حاظر نیستم شهرمو با هیج جای دنیا عوض کنم!!!راستی فردا یعنی 8 اردیبهشت هم روز اصفهان هست…
****************
اصفهان را نیمه خوانند از جهان
صد جهان من دیده ام در این جهان
هفت دست و هشت خلد و چهار باغ
جنت و باغ ارم رشک جهان
(استاد همایی)
****************
که گوید اصفهان نصف جهان است
جهان نقشی ز اصفهان است
جهانی از جهان جمع است اینجا
نگین این جهان نفش جهان است
(سیف الله خادمی)
****************
آن رشک جهان را که لقب نصف جهان است
زان نصف جهان است که نصفش به جنان است
گر کل جهان نیست ولی کمتر از آن نیست
ور نصف جهان نیست ولی خوش تر از آن نیست
(استاد امیری فیروزکوهی)

2 پاسخ to “امروز با شاه عباس بودیم!”

  1. بن بست ابهام Says:

    سلام.
    حالا چرا صورت ندارید…میترسید چشم بخورید 🙂

  2. منصور Says:

    سلام نمیدونم…شاید هم ترسیدم…

پاسخی بگذارید

