بچه های آسمان!!!

بچه های آسمان
امروز وقتی خبر چاپ داستان زیبای «بچه‌های آسمان» اثر «مجید مجیدی» ؛ ساخته شده درسال 1375به عنوان یکی از متون درسی کتاب آموزش زبان انگلیسی، دوره دبیرستان در ژاپن رو دیدم ؛ حسابی حال کردم و خوشحال شدم…به نظر من فیلم بچه های آسمان یه فیلم بی نظیره…درسته ساده هست ولی پر از معنی و مفهوم….
وقتی خبر رو خوندم ، یاد خاطره خودم با بچه ها تو کلاس ادبیات وقتی به این درس رسیدیم افتادم…
یادش بخیر معلم خیلی باحالی داشتیم…آقای بنکدار…یادش بخیر…چندی حال گیری کرد…دلم واسه حال گیریاش یه ذره شده!!
داشتم می گفتم…رسیدیم به درس بچه های آسمان و معلم به علی صداقت دوست یکی از بچه های کلاس گفت بخون….
همون طور که می دونید اسم پسر بچه ای که تو این فیلم ؛ قهرمان داستانه، علی هست.
خلاصه اونی هم که قرار شد داستان رو بخونه اسمش علی بود….
اینقدر قشنگ و با احساس این داستان رو خوند که انگار داشتیم صحنه رو قشنگ تو سینما تماشا می کنیم….
بعضی جاهاش اینقدر با احساس می خوند که همه بچه ها رو تو سکوت فرو برده بود…
از اون صحنه ای که علی پاشو می ذاره تو حوض خیلی خوشم اومد…این صحنه از اون صحنه های به یادماندنی بود…حالا چرا دیگه اینو باید از خودتون بپرسید!
پس می شه گفت با توجه به دقتی که ژاپنی‌ها در انتخاب متون درسی دارند بیانگر مضامین عمیق و والای انسانی در این اثر ایرانی بوده.
راستی تو ژاپن اسم داستان رو تغییر دادن به «یک جفت کفش» و در ده صفحه همراه با عکس‌هایی از این فیلم چاپ شده ؛ ولی به نظر من نباید اسم داستان رو عوض میکردن….
ولی خوب شاید از یک نظر هم حق داشته باشن؛ چون ما از آسمان تعبیرهای خوبی داریم چون مسلمونیم ولی ژاپنی ها که نمیدونن چرا اسم این فیلم بچه های آسمان هست.
خلاصه داستان:
علی که کفش کهنه و تعمیر شده خواهرش زهرا را از کفاش محل گرفته، آن را در بازگشت به خانه گم می کند. او برای آن که این اتفاق در زندگی نامطلوب اقتصادی شان خللی ایجاد نکند، مخفیانه با خواهرش قرار می گذارد تا نوبتی از کفش کتانی خودش استفاده کنند. در همین گیر و دار علی عزمش را جزم می کند تا در مسابقه دو و میدانی مدارس شرکت کند و به جایزه نفر سوم (یک جفت کفش ورزشی) دست یابد و…
————————
راستی عکستونو به این سایت بدید و ببینید به چه صورت در می یاره…از منو این شکلی کرد.

10 پاسخ to “بچه های آسمان!!!”

  1. سانی Says:

    با لهجه نوشتی بودیا کلی توی نوشته ات لهجه اصفهانی پیدا کردم. عکستم با حال بود 🙂 تو استادیوم
    مرسی بابت تعریف فیلم من ندیده بودمش ولی با تعریفی که تو نوشته بودی خوشم اومد از ش

  2. سکوت Says:

    سلام ممنون دوست عزیز
    خیلی جالب بود باید به این که ایرانی هستیم افتخار کنیم
    این فیلمو حد اقل 5 بار دیدم بازیگر پسر(میر فرخ هاشمیان) این فیلم هم دورانی دوستم بود .
    موفق باشی

  3. سحر Says:

    گاهی مواقع بعضی حرف ها خیلی بیشتر دل ادم رو میشکونه و بدتر از دلشکستن های دیگست .سکوت میکنم و …

  4. سحر Says:

    حالا واقعا میدونم خدایی است ومطمئن ام

  5. حالا Says:

    چه تمپلت قشنگی! کاشکی منم باد بودم! من حتی بلد نیستم چه جوری لینک بذارم!!! ):

  6. حالا Says:

    منظورم «بلد» بود!!! «کاشکی منم بلد بودم!»
    من دلم نمیخواد باد باشم.

  7. بعدأ Says:

    نه دیگه!! چیزی برای گفتن ندارم! گفتنی ها را گفتم!

  8. هیچ کس Says:

    سلام…خوبید…لوله هاتون هنوز خرابن؟چرا اینقدر تو اصفهان لوله ی خونه ها می ترکه؟:D
    اومدم تو اون یکی وبلاگ بنویسم باز نشد؛ اررور داد…راستی اون آقاهه(یا اون خانومه 😀 ) تو خاطرات یک نفردیگه ؛ آخرش یک سوالی ازتون کرده، شما چی گفتید؟ 😉
    خوب راست می گه بنده خدا، چرا اینقدر پکرید؟

  9. منصور Says:

    سلام…
    می دونید چرا ارور داده؟چون آدرس ایمیل رو اشتباه زدید یا آدرس سایت و وبلاگ رو نگذاشتید یا اسم ننوشتید…
    راستی منظور اون جمله آخرتونو نفهمیدم…روشن تر می گید؟

  10. Polak The Stranger Says:

    Esta pelicula es una de las mejores que vi en mi vida ….es preciosa, conmovedora y llena de magia es imposible ignorar cine tan bueno, tendre que bjarme mas peliculas de este director.
    Que Viva el cine Irani!!!!!

پاسخی بگذارید

