مثل شبی دراز …

مثل شبی دراز
مثل شبی دراز
با هر چه روزگار به من داد
با هر چه روزگار گرفت از من
مثل شبی دراز
در شط پاک زمزمه خویش می روم
با من ستاره ها
نجواگران زمزمه ای عاشقانه اند
و مثل ماهیان طلایی شهاب ها
در برکه های ساکت چشمم
سرگرم پرفشانی تا هر کرانه اند
همراه با تپیدن قلبم پرنده ها
از بوته های شب زده پرواز می کنند
گل اسب های وحشی گندمزار
از مرگ عارفانه یک هدهد غریب
با آه دردناکی لب باز می کنند
با هر چه روزگار به من داد هیچ و هیچ
با هر چه روزگار گرفت از من
با کولبار یک شب بی یاد و خاطره
با کولبار یک شب پر سنگ اختران
تنها میان جاده نمناک می روم
مثل شبی دراز
مثل شبی که گمشده در او چراغ صبح
تا ساحل اذان خروسان
تا بوی میش ها
تا سنگلاخ مشرق بی باک می روم
(زنده یاد منوچهر آتشی)

2 پاسخ to “مثل شبی دراز …”

  1. روشنک(تو را من چشم در راهم) Says:

    سلامممممممممم
    واقعا زنده یاد
    این صدای آب چه لذت بخشه
    تا بزودی……..

  2. ققنوس Says:

    ممنون از وبلاگ زیباتون
    لذت بردم
    مثل وبلاگتون همیشه سبز باشید 😉

پاسخی بگذارید

