عشق و ایمان!

بشر حافی گفت در بازار بغداد می رفتم که یکی را هزار تازیانه می زدند؟ اما آن مرد فریادی نمی کشید سر انجام او را به زندان بردند.
دنبال او رفتم از او پرسیدم: این تازیانه ها را برای چه به تو زدند؟
گفت: از آن که شیفته عشقم.
گفتم: چرا زاری نکردی تا تو را عفو کنند؟
گفت: زیرا معشوق من در نظاره من بود و چنان غرق او بودم که پروای زاریدن نداشتم.
گفتم: اگر به وصال او رسی، چه می کنی؟
نعره ای زد و جان نثار کرد.
آری ، اگر عشق درست بود ، بلا به رنگ نعمت گردد.
(کشف الاسرار)

2 پاسخ to “عشق و ایمان!”

  1. پاییز دل Says:

    چه عشق پاک و خالصی 🙂 اشکم درومد ، واقعا خوشا به حال عاشقانی اینچنین آسمانی

  2. صریر Says:

    بشر حافی۔ یعنی پابرهنه ۔

پاسخی بگذارید

