سکوت من ترانه من است…

سکوت من خود سرود و ترانه من است
و گرسنگی من همان سیری من است
و آب در تشنگی من جریان دارد
و در هوشیاری من مستیهاست
و عروسیهاست در فغان و شکوه من
و دیدارهاست در غربت تنهائیم
و پنهانی من عین ظهور
و ظهور من همه ستر و حجاب است
چه بسیار که از غمها شکوه می کنم
و قلبم بدان غمها بر خود می بالد
چه بسیار که می گریم و دندانهایم به خنده رخ می نمایند
و چه بسیار که در آرزوی دوست دلم پر می شکد
و دوست در کنارم نشسته است
و چه بسیار که چیزی را طلب می کنم
و آن چیز در حلقه نگین من است
گاه شب تاریک دشمنانم را (که همان رهزنان حواسند) در پرده ظلمت می پوشاند
تا من پرده رویاهای خویش را بگسترم
و آنگاه صبح هوشیاری باز پرده را در می پیچد و به کناری می نهد.
(جبران خلیل جبران)

4 پاسخ to “سکوت من ترانه من است…”

  1. روشنک(تو را من چشم در راهم) Says:

    سلامممممم
    خوبی؟
    دیدی چه پیش بینی کردم داره درست از آب درمیاد :دی
    آره سکوت گاهی گویای خیلی چیزاست
    تا بزودی………

  2. بهارپاییزی Says:

    سلام…زیبا جالب و خوندنی بود…………..موفق باسید……..یا حق[گل]

  3. بهارپاییزی Says:

    سلام…………………..بازم تشکر بابت لطفتون……………….یا حق

  4. سحر Says:

    سلام خوبی دیدی ایتالیا برد به حرفام ایمان بیاورید
    شعر عالی بود.من عاشق سکوتم

پاسخی بگذارید

