جام هجدهم نیز به تاریخ پیوست!

جام زیبای فوتبال در جام جهانی 2006 آلمان
جام جهانی 2006 آلمان با تمام باخت ها و پیروزی هایش تمام شد و به تاریخ پیوست، حالا وقتی که در مورد جام جهانی 2006 صحبت می کنید و از آن یاد می شود، چه چیز هایی به ذهن شما می رسد؟ مهاجمان فوق‌العاده، بازیکنان فوق ستاره، مردی ها و نامردی ها، بازی هجومی، گل‌های عجیب، اشک‌ها، غم‌ها یا شادی‌ها و شاید عشق و دوست داشتن ها!؟
از بین این دو کاپیتان، کاناوارو بود که جام را بر بالای سر برد.
چه اگر هایی به ذهن شما می رسد:
اگر زیدان اینکار را نمی کرد چه می شد…
اگر زیدان اخراج نمی شد…
اگر پنالتى ترزگوت به تیرک دروازه نمی خورد، چه اتفاقی می افتاد…
اگر بارتز…یکی از پنالتی ها را می گرفت…
و هزاران هزار اگر و امای دیگر…
و خلاصه بازی و بهتر است بگویم جام هجدهم، با قهرمانی ایتالییایی های لاجوردی پوش تمام شد…
بازی فینال جام جهانی 2006 آلمان با ضربات پنالتی به نفع تیم ایتالیا تمام شد.
با وجود اینکه زیدان از زمین بازی اخراج شد اما خوشحالم که بهترین بازیکن جام هجدهم انتخاب شد چون حق او بود.
زیدان در وقت های اضافی با ضربه مکمی که به شکم یکی از بازیکنان ایتالیا زد از زمین بازی اخراج شد.
من خودم نتوانستم بازی را از اول ببینم، و فقط وقت اضافی را دیدم…شاید این تلخ ترین بازی جام هجدهم بود که دیدم نه به خاطر باخت یا پیروزی تیم خاصی، فقط به خاطر مسائل شخصی خودم که فقط به خودم و باز هم به خودم مربوط است و بس!
در این جام به نظر من دروازه بانان خوب درخشیدند به طوری که «پاسکال زوبر مولر» دروازه‌بان تیم سوئیس حتی یک گل را هم دریافت نکرد، هر چند تیم سوئیس در یک ‌هشتم نهایی حذف شد و این در تاریخ جام جهانی یک رکورد بود؛ و شاید بتوان گفت این دروازه بانان بودند که بیشتر از بازیکنان باعث صعود تیم هایشان به مراحل بعدی بودند پس باید از «فابین بارتز»، «ینس لمان»، «ریکاردو» و «بوفون» یاد کرد.اما من از تمام این دروازه بانان بوفون 28 ساله دروازه بان ایتالیا را بیشتر پسندیدم…چون با تجربه کم، نقش خودش را به بهترین صورت ممکن ایفا کرد، باید بگم حرکاتش در هنگام پیروزی بر فرانسه جالب بود…شاید من خوشحالی ایتالیایی ها را بیشتر در چهره او دیدم…
داورها؛ در این دوره از بازی ها بسیار ضعف از خودشان نشان دادند، اما بهتر و منصفانه آن است که بگویم بهتر از جام های قبلی بودند…بسیار جالب بود اخراج بعد از سه کارت زرد…راستی جای این داور کهنه کار در بازی های جام جهانی خیلی خالی بود؛ من از حرکات و طرز سوت زدنش خوشم می آید!
این داور جاش در این دوره از بازیهای جام جهانی کم بود.

علیرضا قزوه یکی از شاعران نامدار ایران شعری برای جام جهانی گفته که بسیار زیباست…شرایط را به صورت زیبایی توصیف کرده است…فوتبال حد و مرز ندارد…شعر زیبایی بود…واقعیت ها را خوب توصیف کرده بود…می توانید در اینجا متن کامل شعر را بخوانید من فقط قسمتی از این شعر را به یادگار در وبلاگم می نویسم…
…بازی دارد به نیمه نهایی نزدیک می‌شود
اما بازی تمام نخواهد شد
فیفا و نازی‌ها
شورای امنیت و کاخ سفید در یک سو
و بچه‌های زخمی غزه در آن سو
بازی دارد به نیمه نهایی می‌رسد
یازده گرگ با لباس و با چکمه
در الخلیل دنبال یوسف زخمی می‌گردند
رایس توپ را می کارد درست بر نقطه پنالتی
خمپاره را می‌کارد درست در سه متری دروازه
دروازه رفح
دروازه قدیمی غزه
و طور سینا!
همه چیز قاطی شده ست با هم و
بازی ادامه دارد…
…بازی به نیمه نهایی رسیده است
و بسته پیشنهادی شیطان‌ها برای خدا
حاوی بمب است!
آقای گل با چکمه
با مسلسل سنگین
بر سکو می‌ایستد و
بازی تمام می‌شود
خدا ولی تمام نخواهد شد!
…نشسته ام کنار زمین
نه چمنی
نه دروازه‌ای
نه قانونی
نه داوری
و منتظرم که چه وقت خدا
به بسته‌های پیشنهادی
جواب خواهد داد!

6 پاسخ to “جام هجدهم نیز به تاریخ پیوست!”

  1. سحر Says:

    سلام خوبی ؟چه خبر ؟من وقت اضافه ندیدم چون میمردم وحرص میخوردم
    خوشحالم ایتالیا برد و به خودم تبریک میگم.
    از خودت چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سارا Says:

    ها ها ضایع شد این زیدان ایتالیا هم که برد ما حال کردیم D:

  3. سانی Says:

    🙂 فوتبال هم تموم شد

  4. سیاوش Says:

    فوتبال عشق من نیست اما فرانسه عشقه من بود
    هیف شد این جام جام پنالتی بود و حق کشی محض…

  5. سیاوش Says:

    هیف شد این جام جام پنالتی بود و حق کشی محض

  6. سحرجوون Says:

    سلااااااااااااااااااااااااااااااممم..
    اسم این داوره که گفتی چی بود؟!؟! هان!!
    راستش اسمش دقیق یادم نمیاد!!
    اما داداشم خیلی دوستش داره.. و البته من هم اولش یه بار از قیافه ش ترسیدم..
    آهااااااااااان!!! اسمش کولینا بود! درسته!؟!؟
    خب..در هر حال..
    موفق و سلامت باشی..خدانگهداااارر..

پاسخی بگذارید

