منظور سهراب چیست؟

زنان فاحشه در آسمان آبی شهر
شیار روشن «جت» ها را
نگاه می کردند…
(سهراب سپهری)
———————-
شعر مسافر را از سهراب سپهری می خواندم که به این چند جمله رسیدم…با خودم گفتم منظور سهراب از زنان فاحشه چیست؟ منظور او از جت چیست؟ و چرا گفته است شیار روشن «جت» ها را نگاه می کردند؟
فکر هایی کردم و حدس هایی زدم…دوست دارم شما هم بگویید، شاید نظر شما بیشتر به دل نشست.

7 پاسخ to “منظور سهراب چیست؟”

  1. منصور Says:

    یعنی واقعا کسی نمیدونه؟ ❗ 😉

  2. بادسوار Says:

    سلام
    به نظرم خیلی جالبه کاری که میکنی. من سهراب رو خیلی دوست دارم ولی هیچ وقت اینقدر تو شعراش دقیق نشده بودم. اگه چیزی دستت رسیدی به منم بگو…
    دوست داشتی یه سری هم به ما بزن شاید توام از ما خوشت اومد..

  3. حسین طاهری Says:

    اگر این گونه بخوانیم» زنان فاحشه شیار روشن “جت” ها رادر آسمان آبی شهر
    نگاه می کردند»مانند اغلب شعرهای سهراب معنای شعر فوق العاده آسان و واضح است
    یعنی پا بستگان وگرفتاران سرنوشتی نا خواسته وتلخ به انان که می توانند از فراز این شور بختی بسوی امید وآینده پرواز کنند حسرت می خورند .شاید هم این فاصله فیزیکی وطبقاتی است که پرواز کنندگان را آسمانی تر از زمینیان نشان می دهد.

  4. منصور Says:

    شاید اینگونه بتوان گفت که این طور آدم ها فقط این دنیای زود گذر را می بینند مانند جت هایی که سریع حرکت می کنند…

  5. نغمـــــــــه Says:

    سلام دوست عزیز
    وبلاگ زیبا و بامحتوایی دارید
    بدور از تعارف…

    راستی نظرتان راجع به تبادل لینک چیست؟

    موفق باشید و سربلند
    و فرا رسیدن ماه زیبای رمضان ماه اجابت دعا ماه آمرزش گناهان را به شما تبریک می گویم
    التماس دعا

  6. بهزاد عبدی Says:

    من اصلا دستی در ادبیات ندارم…نمی تونم نظری بدم.. به هیچ وجه!!!

  7. بادسوار Says:

    سلام
    اومدم بگم بروزم
    اگه بروز کردی بگو بیام پیشت..

پاسخی بگذارید

