مقایسه بندگی خران و آدمیان!

خران فقط بنده خدا هستند و هر گز خود را بنده آدمیان و کسان و یا چیز های دیگر نمی دانند، خران برده و اسیر آدمی ها گشته اند نه بنده آنها و گناه این گونه بندگی ها به گردن آدمیان است و گرنه خران هرگز تن به ذلت بندگی و بردگی بدان معنا که در میان آدمیان رواج دارد، نداده اند. به همین خاطر است که خران در برابر اربابان و زورگویان تملق و چاپلوسی ندارند و به زبان بی زبانی می فهمانند که اطاعت آنها از روی ایمان و عقیده نیست فقط از روی ناچاری و ترس و سیخونک و شلاق می باشد.
ولی آدمیان پر مدعا و فیس و ادا، با اراده و اختیار خودشان صد در صد بنده هر چیز و همه کس می گردند مگر بنده خداوند و گذشته از بندگی گاو و گوساله و بندگی بت ها و مجسمه ها و…در میان آدمیان، آدم پرستی و شکم پرستی و زن پرستی و و مقام پرستی و دنیا پر و مرده پرستی و وطن پرستی و بیگانه پرستی و …نیز رواج دارد.
و مثلا مردکی نتراشیده و نخراشیده و هالو و پشمالو و بی اراده و بی شخصیت به زنکی روسپی و آلوده و کانون پلیدی ها و بیماری ها و بی همه چیز می گوید:
ای عشق من، امید من، چک من، سفته من، علم من، صنعت من، جان من، آرزوی من، عمر من، زندگی من، مرگ من، دنیای من، آخرت من، خواب و بیداری من، دوست من، فامیل من، عزت من، ذلت من، سمان من، زمین من، لحاف من، تشک من. و در پایان می گوید تو معبود من هستی، من تو را می پرستم و به یاد تو نفس می کشم و حاضرم برای اثبات عشقم عرعر و عوعو و میومیو و جیک جیک و جیر جیر و بقره بقو و قوقولی قو کنم و حتی حاضرم به عشق تو و در راه تو شکمم را سفره سگان سازم.
این عشق باد آورده و بی جان و این بندگی های رسوا و نگین گاهی یک طرفه و یک عاشق و عابد و دیگری معشق و معبود و گاهی دو طرفه است و هر دو عاشق اند.
و همین یک مورد چه بندگی ها و چه بردگی ها و چه رسوایی ها که به بار نیاورده است. و چه بسیار مردمان احمق و خود باخته ای که در این راه سرگشته و دیوانه و کشته و شهید در راه تشک و لحاف گشته اند و داستان های عاشقانه از نمونه های کوچک از دیواگی و خلبازی و مستی و خواری و بی ارادگی و ی شخصیتی آنها است.
و خوش مزه تر این جا ست که هالو پشمالو های عاشق یک معشوق و معبود تپل مپل و گوشتالو پیدا می کنند و در کنار و آغوش آنها به راز و نیاز و رکوع و سجود می پردازند. ولی روشن فکران و شاعران و نویسندگان و خیال بافان و بسیاری از نویسندگان در عالم خواب و خیال ا معشوق مرهوم و خیالی، معاشقه می کنند و با ستارگان آسمان با معشوق بوس و کنار مبادله می نمایند و ندیده عاشق می گردند و هزاران شعر و داستان و مقاله و رساله و رمان عشقی و جنسی سروده و نوشته اند که همه دروغ و هیچ و پوچ است و از هر ملیونش به زور یکی حقیقت دارد و این بندگی و دریوزگی معشوقه از پیران فرتوت و زوار در رفته هم به دور نیست و با حال و چشمان هیز می گویند:
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
بی پدر حالا که من افتاده ام از پا چرا؟
و یا در بستر مرگ می ویند:
گر طبیبانه بییی به سر بالینم
به دو عالم ندهم لذت بیماری را!
و اینگونه بندگان و بردگان زن پرست و شهوت پرست از خر و هر حیوان دیگری پست تر اند و دنیا و آخرت و شرف و فضیلت و شخصیت و عظمت و همه چیز خود را دیوانه وار و به رایگان از دست می دهند و در عوض پستی و خواری و بیماری و ناکامی و بدنامی می خرند.
از بندگی های دیگر آدمان می توان به شکم پرستی آنها اشاره کرد که برای پر کردن شکم خودشان، زمین ها و دریاها و رودخانه ها و قنات ها و درختان و گیاهان و حیوانات هزاران کارخانه تولید مواد غذایی و صد ها دانشکده کشاورزی و دام پروری و دکتر و مهندس و کارگر را به کار گرفته اند که بهتر و بیشتر بتوا نند بخورند و به خوبی بندگی شکم را انجام دهند.
از دیگر موارد بندگی آدمیان، مقام پرستی است که در راه رسیدن به آن از هر چیز و هر کاری فرو گذاری نمی کنند و می خواهند فرمانروایی کنند به طوری که اگر چند روزی چرخ گردون به کام آنها بگردد، ادعای خدایی هم می کنند.
ولی در میان خران و همه حیوانان این بیماری ها و بندگی ها کمتر است یا هرگز وجود ندارد.

3 پاسخ to “مقایسه بندگی خران و آدمیان!”

  1. طلبه ای از نسل سوم Says:

    اولیک کالانعام بل هم اضل …سلام خیلی زیبا این آیه رو به تصویر کشیدیدخیلی زیبا آسمانی باشید یاعلی

  2. سانی Says:

    خوب نوشته بودی….

  3. سحر Says:

    سلام/خوبی؟جالب بود:shock:

پاسخی بگذارید

