اردوی منتخبین یا…!!

هفته قبل یکی از دوستان گفت یکشنبه کلاس نمی آیم، تو جزوه را بنویس به من هم بده تا از روی آن بنویسم، خب قبل از اینکه قبول کنم گفتم به سلامتی کجا هستی که نمی تونی به کلاس بیایی؟
گفت مگر از اردوی منتخبین دانشگاه به مشهد مقدس خبر نداری؟ گفتم چرا؟ ولی چه ربطی دارد!
گفتم من هم می روم…اول فکر کردم شوخی می کند، ولی بعد جدی گفت یکشنبه عازم سفر هستیم و تا سه یا چهار روز هم مشهد هستیم…
گفتم خب تو که منتخب نبودی! و هر کس نداند من خوب می دانم اوضاع و احوال تو چنان تعریفی هم ندارد که به عنوان منتخب تو را به اردو ببرند! خندید و دیگر چیزی نگفت.(ولی بین خودمان بماند او همیشه در بسیج دانشگاه بود.)خلاصه بنا به گفته خودش آقا چند روزی او را برای خوردن و خوابیدن طلبیده بود!
از این حرفش زیاد خوشم نیامد، چرا که مدت ها است آرزو دارم به حرم مقدس امام رضا (ع) بروم و ازته دل بر ضریح مقدس امام رضا بوسه بزنم و از او طلب حاجت کنم…خب شاید او واقعا طلبیده شده است و شاید هم خودش خودش را طلبیده است!
به هر حال ماجرا اینجا بود که چرا او منتخب نبود ولی رفت؟
از این ها که بگذریم به ماجرای جالب دیگری می رسیم، دوستی از گروه مکانیک دارم؛ گاهی با هم گپی می زنیم؛ چندی پیش به او گفتم تو چطوری با این اوضاع مکانیک قبول شدی؟(خب بین خودمان بماند توانستم از زیر زبانش بکشم که او هم سهمیه داشته است.)خب دیگر چه شود!
یاد حرف یکی از دبیران دوران دبیرستان افتادم که می گفت قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنید، اول مطمئن شوید که با سهمیه دانشگاه قبول نشده باشد؛ و گرنه ممکن است از مطب اش زنده بیرون نیایید!

یک پاسخ to “اردوی منتخبین یا…!!”

  1. مهدی Says:

    گفتی سهمیه، وقتی اسم سهمیه میاد همه یاد بسیجی ها و رزمنده ها می افتند اما توی دانشگاه ما برای رشته ای که توی کنکور 100 نفر جا داشت، 7-8 نفر از این دست بودند و 20-30 نفر «سهمیه هیات علمی» و تعدادی هم سهمیه بند پ، رشته های دیگه هم اینطوری بود. ولی صدا کسی در نمیاد که بچه بیسواد این استاد چرا باید بیاد جای بقیه رو بگیره، واقعا اینها زیادی بودند اما چون اسم بسیجی و حزب اللهی روشون نبود (و مثل بقیه می رفتن و میومدن) کسی ناله نمی کرد از دستشون که اینا رو کی راه داده؛ که چرا یکی با رتبه 6000 می رفت عمران شریف می خوند و دو ترم هم مشروط میشد و آخرش هم هیچی (چون باباش یا مامانش یه جایی هیات علمی بود) و اون یکی با رتبه زیر هزار هیچی نمیشد. من سهمیه بچه های شهدا رو حقشون میدونم چون برای آزادی و راحتی ما سختی های زیادی کشیدند اما امتیاز دادن به بقیه می خواد بسیجی باشه یا بچه عالم دهر یا آقازاده، واقعا ظلمه اونم وقتی که امکانات مملکت محدوده.
    اصلا مملکتی که هر کس هرجا دستش رسیده سهمیه ای برای خودش بریده همین میشه که داریم میکشیم از دستش. ببخشید تو گلوم گیر کرده بود:wink:

پاسخی بگذارید

