میلاد خجسته امام رضا(ع)

میلاد خجسته امام رضا(ع)
امام رضا (ع)، هشتمین امام از این پیشوایان پاک و گرامى است. امام رضا (ع) تنها امام از این عزیزان است که قبر مطهرش در ایران قرار دارد که شیعیان براى زیارت آن همواره به آن جا مى روند.
نامهاى امام:
امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى یعنى حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر ایشان امام موسى بن جعفر(ع)، یعنى امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویى بزرگوار و خردمند به نام (تکتم) یا (نجمه) بود. امام رضا(ع) در همان سالى زاده شد که پدربزرگ ایشان، یعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.
نام ایشان (على ) است، ولى بر اساس شیوه اى که در میان اعراب مرسوم است، به وى (ابوالحسن) مى گفتند. این گونه اسمها را (کنیه) مى نامند. علاوه بر نام و کنیه، گاه عنوان دیگرى نیز به افراد مى دهند که آن را (لقب) مى گویند. امام هشتم داراى لقب هاى متعددى است. از جمله معروف ترین این القاب، (رضا)، (عالم آل محمد)، (غریب الغرباء)، (شمس الشموس) و (معین الضعفاء) است. نامیدن هر فرد به این نامها، یعنى اسم، کنیه و لقب دلیل خاصى دارد. گفته اند که وى را به این جهت (رضا) لقب داده اند که خدا از او راضى است.
دوران کودکى و جوانى امام در مدینه گذشت. اخلاق نیکو، دانش فراوان، ایمان و عبادت بسیار از ویژگى هایى بود که امام را مشخص مى ساخت.
—————
نشد که بشه! خلاصه امسال هم امام رضا قبولم نکرد که برم کنارش و خودم با زبون خودم باهاش حرف بزنم و درد دل کنم، از زمونه براش بگم و خلاصه هر چقدر دعا و آرزو دارم ازش بخوام…نشد…
حالا که حرف از امام رضا و مشهد شد بگذارید چند سخن از امام رضا بنویسم.
*شخصی از امام رضا پرسید حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی.
*نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطف ترین آنها نسبت به اهل خویش است.
– پایه های ایمان چهار چیز است:
1- توکل بر خدا
2- خشنود بودن به حکم و قضای خدا
3- تسلیم فرمان خدا
4- واگذار نمودن کار به خدا
دوستانی که پیش آقا هستند من را هم دعا کنند…خیلی محتاجیم…
ای کاش کبوتر حرمت بودم آقا…

2 پاسخ to “میلاد خجسته امام رضا(ع)”

  1. webialist Says:

    سلام و خسته نباشین.امیدوارم امام رضا هر چه زودتر شما را بطلبه هر چند همت خودتون و برنامه ریزی حرف اول را میزنه.من مشهدم و اگه امام رضا قبول کنه نایب زیاره میشم.خدا به همراهتون.

  2. محمد Says:

    سلام.اسمم محمد اسماعيلي. مشغول طراحي نرم افزاري در باره امام رضا با عنوان ضامن آهو هستم. اونايي كه دوست دارن دردو دل هاشون را در نرم افزار جا بدم به ايميل من پيام بفرسن
    abshars@ymail.com

پاسخی بگذارید

