از خود شروع کنید!

این مطلب را جایی خوندم، البته نه در وبلاگستان، مطلب جالب و قشنگی بود دلم نیامد اینجا نگذارمش…
—————————–
این عبارت روی سنگ قبر یک کشیش انگلیسی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است.
جوان و آزاد که بودم، تصوراتم هیچ محدودیتی نداشتندو در خیال خودم می خواستم که دنیا را تغییر بدهم. پیرتر و عاقل تر که شدم فهمیدم که دنیا تغییر نمی کند، بنابر این توقعم را کم و به عوض کردن کشورم قناعت کردم.
به میانسالی که رسیدم، آخرین توانایی هایم را به کار گرفتم که فقط خانواده ام را عوض کنم، ولی پناه بر خدا، آنها هم نمی خواستند عوض شوند.
و اینک که در بستر مرگ آرمیده ام، ناگهان دریافته ام که:
اگر فقط خود را عوض می کردم، خانواده ام هم عوض می شد و با پشتگرمی آنها می توانستم کشورم را هم عوض کنم و چه کسی می داند، شاید می توانستم دنیا را عوض کنم. 💡

2 پاسخ to “از خود شروع کنید!”

  1. محمود زارعی Says:

    سلام
    واقعا شرمنده از اینکه از مطلب شما استفاده کردم ،مطلبتان بسیار جالب بود من هم متاسفانه وقت ندارم
    اینجا موسسه خیریه است وثوابش برای شما خدا اینشاء الله عوض به شما دهد
    بازم ببخشید

  2. منصور Says:

    کامنت بالا یعنی این کامنت https://aseman.wordpress.com/2007/02/03/begin_yourself/#comment-1818
    به خاطر نوشتن مطلب من یعنی این مطلب
    https://aseman.wordpress.com/2006/03/19/%d9%86%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%d9%84-1385/
    در وبلاگشان بود.

پاسخی بگذارید

