دانشگاه آزاد نجف آباد و انتخاب واحد!!!

دیروز روز انتخاب واحد بود…خب دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد این ترم کار مفید و خوبی انجام داده بود که جا دارد همین جا از آنها تشکر کنم….
پارسال و در ترم های گذشته تا می آمدیم چند واحد بگیریم، پوست می گذاشتیم، چون در یک زمان مشخص هزاران دانشجو به سرور دانشگاه نجف آباد حمله می کردند تا شاید بتوانند واحد ها و درس های بیشتری مطابق با میل خودشان بگیرند، که این کار باعث ترافیک شدید در سرور می شد…. که خوشبختانه با تغییر مراحل انتخاب واحد که در زیر نوشته شده است این مشکل حل شد.
البته مشکلاتی بود مثلا در روز دوم دانشجویان با این خبر روبه رو شدند:
«دانشجویان گرامی؛ با توجه به مشکلات به وجود آمده ناشی از اختلال در سیستم ارتباطی دانشگاه به اینترنت و به دنبال آن عدم امکان ارائه سرویس مناسب اینترنتی انتخاب واحد، زمانبندی انتخاب واحد آن دسته از دانشجویان عزیزی که در در روز های شنبه و یکشنبه (14 و 15 بهمن ماه) زمان انتخاب واحد داشتند تا پایان روز دوشنبه 16 بهمن ماه تمدید گردید. بدیهی است زمانبندی سایر دانشجویان با یک روز تاخیر انجام خواهد شد.»
و همچنین در تغییرات مراحل انتخاب واحد خبر از حذف عملیات قطعی کردن انتخاب واحد داده شده بود، ولی بعد از دو روز با فونت درشت در سایت دانشگاه نجف آباد نوشته شد:
قطعی کردن دروس بعد از انتخاب واحد الزامی است در غیر اینصورت درس برای شما منظور نمی شود!
به هر حال می خواستم در مورد انتخاب واحد این ترم بنویسم ولی چون دوست ندارم بدون امتحان کردن چیزی درباره آن قضاوت کنم بنابراین گذاشتم تا نوبت خودم برای انتخاب واحد بشود و بعد در مورد آن توضیح دهم…
به طور کلی انتخاب واحد این ترم با تغییراتی که در آن ایجاد شده بود بسیار بهتر و سریع تر از انتخاب واحد های گذشته بود، هر چند با استادان و ساعات دلخواه نتوانستم انتخاب کنم اما سرعت و دسترسی بهتر از قبل شده بود، من که راضی بودم.
————————————-
تغییرات مراحل انتخاب واحد:
1- زمانبندی انتخاب واحد بر اساس اولویت تعداد کل واحد گذرانده، معدل کل و سال ورود دانشجو که لازم است هر دانشجو با مراجعه به گروه آموزشی و یا وب سایت دانشگاه از زمان انتخاب واحد خود مطلع گردد.
2- در نظر گرفتن بازه های 2 ساعته برای انتخاب واحد هر دانشجو بر اساس اولویت زمانبندی در یک روز مشخص. (از ساعت 16 به بعد هر روز برای دانشجویانی که در همان روز انتخاب واحد داشته اند زمان آزاد اعلام شده است. بنابراین اگر در بازه 2 ساعته خود نتوانستید انتخاب واحد کنید در همان روز از ساعت 16 به بعد زمان دارید.)
3- حذف عملیات قطعی کردن انتخاب واحد به این صورت که نیازی به قطعی کردن دروس بعد از انتخاب واحد نیست و انتخاب درس به منزله قطعی بودن آن خواهد بود ولی تایید نهایی انتخاب واحد لازم است. در صورت تایید نهایی انتخاب واحد امکان تغییرات آن تا زمان حذف و اضافه وجود نخواهد داشت.
4- امکان ثبت اطلاعات فیش پرداختی از طریق اینترنت به این ترتیب که پس از انتخاب واحد و تایید نهایی آن مبلغ شهریه خود را به حساب سیبا شماره 0102504126000 پرداخت و می توانید اطلاعات فیش آن را از طریق سیستم خدمات دانشجویی وب سایت دانشگاه وارد نمایید تا مراحل انتخاب واحد شما کامل گردد.
5- امکان چاپ برگه تاییدیه انتخاب واحد بعد از پرداخت شهریه و تایید مالی انتخاب واحد از طریق سایت دانشگاه.

————————————-
دستورالعمل جدید انتخاب واحد با توجه به تغییرات آن:
با توجه به تغییراتی که در نحوه عملیات انتخاب واحد در نظر گرفته شده این دستورالعمل مراحل انجام انتخاب واحد اینترنتی و نحوه عملکرد سیستم خدمات اینترنتی دانشجویی را معرفی خواهد کرد و لازم است دانشجویان قبل از انجام انتخاب واحد آن را مطالعه و بر اساس مراحل گفته شده عمل نمایند تا در فرایند انتخاب واحد آنها مشکلی پیش نیاید.
اصطلاحات:
*کد کاربری (صندوق پستی): یک کد شش رقمی است که مشخصه دانشجو برای استفاده از سیستم خدمات اینترنتی می باشد.
*کلمه رمز : یک کد 8 حرفی شامل اعداد و حروف انگلیسی بوده و به هر دانشجو به صورت منحصر به فرد اختصاص داده می شود تا فقط شخص دانشجو بتواند از سیستم خدمات اینترنتی خود استفاده نماید. بنابراین از در اختیار دادن رمز خود به دیگران اکیداٌ خوداری نمایید در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو خواهد بود .
*تذکر : کد کاربری و رمز اینترنتی در برگه معرفی به دانشکده که در موقع ثبت نام در دانشگاه به شما داده شده وجود دارد. (در حفظ و نگهداری آن دقت لازم را داشته باشید.)
مراحل کلی انتخاب واحد:
1)انتخاب و یاداشت کد مشخصه دروسی که مایل به اخذ آنها در ترم هستید با توجه به لیست دروس ارائه شده در گروه آموزشی و یا از طریق مشاهده آن در اینترنت (با توجه به اینکه احتمال پر شدن کلاس انتخابی شما در زمان انتخاب واحد وجود دارد سعی کنید چند برنامه درسی مختلف در نظر داشته باشید و کد مشخصه دروس هر برنامه را از قبل آماده داشته باشید.)
2)در این ترم زمانبندی انتخاب واحد بر اساس تعداد واحد گذرانده، معدل کل و سال ورود دانشجو انجام شده و زمان انتخاب واحد برای هر دانشجو شامل روز و ساعت آن مشخص گردیده است که برای مشاهده زمان خود می توانید به مشاهده زمانبندی انتخاب واحد در سایت مراجه نمایید.
3)دانشجو باید در ساعت و روز مشخص شده مربوط به زمانبندی خود به سایت دانشگاه به آدرس http://www.iaun.ac.ir مراجعه و سیستم خدمات اینترنت دانشجویان را انتخاب کند. در این قسمت دانشجو باید کد کاربری و رمز اینترنتی خود را وارد نموده و گزینه انتخاب واحد را انتخاب نماید.
4)اگر فایل دانشجو به هر دلیلی اشکال دار شده باشد (مثل بدهکاری شهریه، بدهکاری صندوق رفاه، مشکلات آموزشی، اتمام سنوات و …) امکان ادامه انتخاب واحد وجود نداشته و دانشجو باید با مراجعه به دانشگاه و قسمت مربوطه اشکالات مطرح شده را برطرف نماید. و سپس مجدداٌ برای انتخاب واحد اقدام نماید. اگر زمان انتخاب واحد گذشته باشد باید در زمان انتخاب واحد با تاخیر اقدام شود بنابراین برای از دست ندادن زمان حتما قبل از شروع انتخاب واحد، مشکلات آموزشی و شهریه ای خود را برطرف نمایید.
5)در مرحله بعد باید کد دروس انتخابی خود را به سیستم داده تا انتخاب واحد شما انجام شود. برای این منظور پس از وارد کردن شماره مشخصه درس از کلید درج استفاده کنید و اگر قصد حذف درس انتخابی را دارید پس از وارد کردن شماره آن ، از کلید حذف استفاده کنید.
6)پس از فشردن کلید درج درس، اگر درس انتخابی دارای شرایط لازم باشد به لیست دروس شما اضافه خواهد شد و در غیر اینصورت شما پیغامی مبنی بر عدم امکان درج درس مشاهده خواهید نمود (مثل پر شدن کلاس ، تلاقی درس با درس دیگر و ..) که در این صورت باید دروس دیگر را بررسی کنید.
7)پس از پایان درج دروس کلید تایید نهایی انتخاب واحد را انتخاب کنید. با این کار انتخاب واحد شما پایان یافته تلقی خواهد شد و تا زمان حذف و اضافه امکان تغییر دروس وجود نخواهد داشت. بنابراین چنانچه قصد دارید در زمان های بعدی مجاز اعلام شده از طرف دانشگاه دروس خود را تغییر دهید تایید نهایی را انجام ندهید و آن را به آخرین زمان موکول نمایید. ولی برای اطمینان بیشتر بهتر است در اولین فرصت نسبت به تایید نهایی انتخاب واحد اقدام کنید.
8)پس از تایید نهایی سیستم وضعیت شهریه شامل شهریه ثابت، شهریه دروس و بدهی یا طلب ترم قبل را محاسبه و مجموع کل شهریه قابل پرداخت شما را نمایش خواهد داد.
9)در صورتیکه تایید نهایی را انجام ندهید دانشگاه پس از پایان زمان انتخاب واحد به صورت کلی تایید نهایی را انجام خواهد داد.
10)پس از اتمام انتخاب واحد با توجه به شهریه اعلام شده از طریق سیستم مبلغ شهریه خود را به حساب سیبا شماره 0102504126000 واریز نمایید.
11)برای کاهش مراجعات به دانشگاه خصوصاٌ برای دانشجویان شهرستانی از این ترم امکان ورود و ثبت اطلاعات فیش پرداختی شما به صورت اختیاری از طریق اینترنت فراهم شده است. به این ترتیب که بعد از اتمام زمان انتخاب واحد می توانید با مراجعه به سایت (قسمت مالی خدمات اینترنتی دانشجویان) در قسمت ورود اطلاعات پرداختی دانشجو نسبت به ثبت اطلاعات فیش خود اقدام فرمایید.
12)در این قسمت برای ورود اطلاعات فیش کلید جدید را انتخاب کرده و سپس اطلاعات فیش شامل نام بانک، کد شعبه (بعد از ورود کد شعبه کلید تایید را بزنید تا نام شهر و نام شعبه را مشاهده کنید اگر این دو نمایش داده نشد نام شهر و نام شعبه را تایپ کنید.) شماره فیش، حساب واریزی، تاریخ فیش، شماره پیگیری حساب سیبا ، مبلغ فیش و بابت پرداختی (انتخاب واحد یا حذف واضافه) را وارد کرده و پس از کنترل اطلاعات وارد شده و اطمینان از صحت آن کلید ثبت را انتخاب نمایید.
13)چون اطلاعات وارد شده توسط شما باید با اطلاعات صورت حساب بانک مقایسه و صحت آن تایید گردد بنابراین چند روز بعد از ثبت اطلاعات فیش خود می توانید با مراجعه مجدد به سایت برگه تاییدیه انتخاب واحد را چاپ کرده و نزد خود نگهداری نمایید. این برگه نشان دهنده پایان عملیات انتخاب واحد شما تلقی خواهد شد. (در صورتیکه فبش خود را ثبت نکنید و یا مبلغ فیش نسبت به شهریه ترم کمتر باشد امکان چاپ تاییدیه انتخاب واحد وجود ندارد.)
14)در هنگام شروع ترم و مراجعه برای حضور در کلاس باید اصل فیش خود را جهت بایگانی در پرونده مالی خود به امور شهریه دانشکده تحویل دهید.
تذکرات:
1)هر دانشجو فقط در زمان تعیین شده (شامل تاریخ و ساعت) می تواند انتخاب واحد انجام دهد.
2)برای هر دانشجو یک بازه 2 ساعته در نظر گرفته شده که در روز خود انتخاب واحد نماید چنانچه در این بازه 2 ساعته انتخاب واحد نکردید می توانید در همان روز از ساعت 16 به بعد مجدداٌ به سایت مراجعه و انتخاب واحد کنید. بدیهی است بعد از این زمان امکان انتخاب واحد وجود نخواهد داشت. و برای دانشجو مرخصی با احتساب ترم وشهریه منظور خواهد شد.
3)سعی کنید چندین برنامه درسی برای خود در نظر بگیرید تا در صورت پر بودن یک درس حالات دیگر را در اختیار داشته باشید تا در مدت 2 ساعت زمان خود انتخاب واحد شما تمام شود و نیازی به مراجعه مکرر به دروس ارائه شده برای دیدن دروس و بدست آوردن کد مشخصه دروس نداشته باشید.
4)قبل از شروع انتخاب واحد از بدون مشکل بودن فایل خود مطمئن گردید تا زمان انتخاب واحد خود را از دست ندهید. برای این منظور می توانید با مراجعه به سایت و یا مراجعه به اداره آموزش و شهریه از این موضوع مطمئن گردید.
(مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد)

Advertisements

3 پاسخ to “دانشگاه آزاد نجف آباد و انتخاب واحد!!!”

  1. نويد Says:

    با سلام
    من اولين روزی كه برای ثبت نام اومده بودم خدايی از صف بانک وحشت كردم و پشيمون شدم

  2. فرشاد Says:

    22000 نفر دانشجو . حدود 1600 نفر جدید الورود . اصلا استادی رو که می خوایی نمی تونی گیر بیاری !!! آخه این چه وضعیه؟؟؟

  3. رضا Says:

    چرا ظرفیت آزها را بالا نمیبرند؟

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: