مشکلاتی که برای وبلاگ آسمان اتفاق افتاد!

این مطلب را شاید دو؛ سه هفته هست می خواهم بنویسم، امروز دیگر تصمیم گرفتم بنویسم….
متاسفانه حدود یک ماه قبل از پلاگین جستجو و جایگزینی استفاده کردم تا بتونم تمام ی های عربی که در زیرشان دو نقطه وجود دارد را به ی فارسی تبدیل کنم، که چشمتان روز بد نبیند… زدم کل ی ها را سر هم کردم و کل دیتا بیس را خراب کردم…خیلی حالم گرفته شد…یه چند روز دپرس مونگلی گرفته بودم…هر کاری کردم درستش کنم، نشد….
خوشبختانه قبل از اینکه این خرابکاری را انجام بدهم یک بک آپ از کل دیتا بیس گرفته بودم، بنابراین تصمیم گرفتم به جی دی (مدیر وبلاگز دات آس) ایمیل بزنم و از او بخواهم دیتابیس را پاک کنه و این که بک آپ گرفتم را به جایش بگذارد …خلاصه نشد که نشد… چون جی دی فرمت فونت های فارسی را نداشت منظورم این است که یونیکد یو تی اف هشت را ساپورت نمی کرد و هنگام ایمپورت به صورت حروف ناخوانا و اجق وجق ایمپورت کرده بود…. حدود سه بار بهش گفتم اونم عوض کرد ولی آخر درست نشد…بار چهارم گفت برو پی اچ پی مای ادمین نصب کن و خودت ایمپورت کن، گفت من خودم کار و زندگی دارم، نمی توانم هر روز دیتا بیس حجیم تو را ایمپورت کنم….
خلاصه من ماندم که چه کار کنم….
رفتم تا پی اچ پی مای ادمین نصب کنم… خلاصه دیدم که در وبلاگز دات آس سی پنل نیست…پس باید در اف تی پی می ریختم و نصبش می کردم… خلاصه با هر بد بختی بود با کمک جی دی و جان تونستم نصبش کنم… بعد از اینکه نصبش کردم، چون دیتابیس من خیلی حجم بالایی داشت، وسط اجرای ایمپورت قطع می شد و نمی شد…
دوباره من موندم چه کار کنم….
گفتم تو دنیای وبلاگستان کی را از همه در وردپرس قبولش دارم… فکر کردم دیدم آقا مرتضی الوانی آخره وردپرسه، چون هم قالب برای وردپرس طراحی می کنه و خیلی چیزا از وردپرس می دونه…فقط بگم یک باگ بزرگ در پلاگین شمارش لینک که یک فرانسوی ساخته بود پیدا کرده بود… از همون روز خیلی روش حساب کردم…
خلاصه ایمیل زدم… و از او کمک خواستم… او هم در جواب ایمیلم این پاسخ را داد…چون پاسخش خیلی برای من مفید بود گفتم اینجا بگذارم شاید دیگران هم از این نکته ها استفاده کنند.
جواب آقای مرتضی الوانی:
متاسفانه من حدود چهار ساعت با وبلاگ شما درگیر بودم و درست نشد، تنها راه اینه که دیتا بیس کلاً دامپ بشه. البته باز هم یه سری مشکلات وجود داره:
1) حجم دیتابیس شما خیلی بالاست، عمده حجم به جدول wp-posts مربوط میشه که متاسفانه دلیل این افزایش حجم وجود کدها و برچسپهای HTML و عمدتاً نا استاندارد در میان پستهاست که هیچ لزومی به آنها نبوده و من فکر میکنم استفاده نادرست از ویرایشگر متن سبب بروز این مشکل شده. خلاصه اینکه حجم زیاد روند کار رو کند کرده.
2) جداول دیتابیس شما خیلی خیلی بالاست، با توجه به رایگان بودن سرور شما جای تعجبه که چرا ادمین هیچ هشداری نداده! عمده جداول مربوط به پلاگینهای جانبی میشه که خودتون نصب کردید. متاسفانه برای من وجود این جداول در دیتابیس کمی ناآشناست و با توجه به لوکال بودن پی اچ پی مای ادمین برام خیلی سخته که با جداول محیطی پی اچ پی مای ادمین اونها رو مقایسه کنم. مگه اینکه اگر تصمیم به دامپ هم گرفتیم خودتون این جداول رو پاک کنید.
3) بک آپی که شما دارید تنها محدود به جداول اصلی Main Table خود وردپرس هست و در بک آپ هیچ اثری از جداول پلاگینهای جانبی نیست. و متاسفانه اونی هم که روی سرور شما هست ناخوانا ایمپورت شده و اگر بکاپ هم ازش گرفته بشه همون آش و … (این یعنی اگر ما دیتابیس رو دامپ کنیم باید پلاگینها رو مجددا نصب و پیکربندی کنید، چون هیچ چاره ای برای رفع مشکل پلاگینها نیست.)
4) پی اچ پی مای ادمین که نصب کردید گاهاً مجوز دسترسی رو از دست میده؟! نمیدونم از سمت سروره یا ایراد در نصب هست؟ اما قسمت Import درست نصب نشده به طوری که هیچ فایل اس کیو الی رو نموته بخونه. و حتی کلید ارسالش هم حذف شده (به احتمال زیاد آپلود ناقص بعضی فایلهای پی اچ پی مای ادمین این مورد رو ایجاد کرده است.)
5) برای رفع مشکل شما راههای زیادی وجود داره. من اکثر این راهها رو امتحان کردم. به خصوص سعی کردم از این روش مشکل رو حل کنم اما نشد. (به علت وجود همون جداول پلاگینها)
در حال حاضر من Main Tables وردپرس که بک آپ کاملش رو داریم حذف کردم و در اسرع وقت و البته هماهنگی با شما جهت دامپ کل دیتابیس و ایمپورت بک آپ اقدام خواهم کرد. راستی یه چیز مهم میدونید چی باعث بروز این مشکل شده؟ همون بک آپی که دوباره ادمین سرور براتون ایمپورت کرده. تنها موردش هم یه خط کد به شکل ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin 1 در انهای ایجاد هر جدوله. فایل بک آپتون رو ببینید.
منتظرم، فعلاً بدرود… مرتضی الوانی.
خلاصه بعد از دستکاری بک آپ توسط آقا مرتضی به جی دی ایمیل زدم که دوباره این دیتابیس را ایمپورت کند… جی دی قبلا گفت دیگر این کار را نمی کند چون سه بار انجام داده بود و درست نشد، ولی خب این بار هم ایمپورت کرد…
بعد از این هم وبلاگ درست نشد…..
تا اینکه به فکرم رسید با آر اس اس همه مطالب را وارد کنم….
این راه واقعا جواب داد… و وبلاگ کاملا درست شد، بدون هیچ کم و کاستی!
البته الان یک ارور هنگام سند کردن مطلب با این مضمون می آید:
WordPress database error: [Unknown column ‹user_level› in ‹where clause›]
SELECT ID FROM wp_users WHERE user_level > 0
WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near » at line 1]
SELECT post_author, post_title FROM wp_posts WHERE ID =
Warning: Cannot modify header information
ولی مطلب درست به وبلاگ وارد می شود… اما این ارور می آید…خلاصه به گفته آقا مرتضی برای رفع این مشکل از آپگرید وردپرس استفاده کردم، ولی بی فایده بود… آقا مرتضی گفت باید دوباره همه مطالب را وارد کنی؛ ولی دیدم اصلا صرف نمی کند با این سرعت پایین و همچنین مشکلات سرور وبلاگز دات آس که همیشه خاموش است، دوباره وقت بگذارم و این کار را بکنم، فعلا که کار می دهد…هر ماه هم از مطالب بک آپ می گیرم… پس لازم نیست دوباره مطالب را از نو وارد دیتابیس کنم…
در آخر نتیجه اینکه خدا پدر و مادر کسی که آر اس اس را اختراع کرد بیامرزد!

2 پاسخ to “مشکلاتی که برای وبلاگ آسمان اتفاق افتاد!”

  1. منصور Says:

    سلام…
    فکر کنم مشکل آخر یعنی ارور هنگام سند مطلب خودش حل شده…. 🙄
    ولی هنوز مشکل خاموش شدن سرور وبلاگز دات آس ادامه داره. 😦 😥

  2. ابر خطا Says:

    سلام يه كوچولو برام جالب بود راستي عيدت هم مبارك
    تونستي طرف ماهم بيا خوشحال ميشيم

پاسخی بگذارید

