آقا خره…

آقا خره تا وقتی که جوون بود… پر زور و پهلوون بود…کار می کرد، بار می برد…
یک روز صاحب آقا خر بهش گفت:
آقا خره، دیگه پیر شدی؛ دیگه زمین گیر شدی…
بدو برو بیابون؛ سبزه داره فراوون، بخور و بخواب و حظ کن…
زندگیت رو عوض کن!
———————–
این قسمتی از قصه خاله موندگار، یکی از بهترین قصه های دوران بچگی من هست….
تو این نوار حیوانات زیادی از جوجه تیغی گرفته تا گاو؛ هر کدام به دلایلی به خاله موندگار پناه می برند، من در بالا برای مثال آقا خره را گفتم… و با هم زندگی می کنند…
دیروز داشتم تو نوار های قدیم ام می گشتم، پیداش کردم…دوباره گوش دادم…
هیچ وقت یادم نمی ره کلاس اول دبستان بودم… قرار بود هر هفته یکی از بچه ها یک نوار قصه ببره سر کلاس تا همه گوش بدهند… من هم نوار خاله موندگار را بردم… همه بچه ها از این نوار خوششون اومد… معلم خوب سال اول دبستانم یعنی خانم صانعی، از من خواست براش یک کپی از نوار بگیرم… امیدوارم هر جا هست سالم و سلامت باشد…یادش بخیر!

5 پاسخ to “آقا خره…”

  1. روشنک(تورا من چشم در راهم) Says:

    سلام
    تو بیشتر قصه ها خر محور داستاناس چرا؟
    منم یه نوار از بچگیم دارم به اسم ننه نقلی که اون اینطوری بود

  2. سحر Says:

    سلام .مشکلات وبلاگت زیاد بود 🙄 وهمه متنو خوندم .هنگ کردم .خیلی اصطلاحات خارجی داره.سبز باشی و دلت پاک
    راستی بچه بودم نوار علی مردان خان رو گوش میکردم

  3. مطرود Says:

    این پست فمینیستی بودااااا 😮

  4. پویا Says:

    سلام!
    این وظیفه ی ما بود که لینک بدهیم اما حواس پرت اجازه نداد
    ممنون به خاطر لینک! منم بهت لینک دادم

  5. شادی Says:

    سلام آقا/خانم نمیدونم کدووم ! من در به در این نوار ننه نقلیم واسه کار تئاتر میخوام، همه جا رو گشتم تو بازار نسیت، اگه لطف کنید تلفن مرکز پخششو اگه هست بم بدین یا یه کپی ازش بزنید واسم یه دنیا ممنون میشم این تل من 09358687121

پاسخی بگذارید

