شب یوری!!!

مثل همیشه داشتم از جستجو گر قدرتمند گوگل استفاده می کردم که دیدم گوگل لوگوی خود را به لوگوی زیر تغییر داده است.
google logo and yuri gagarin.gif
کنجکاو شدم تا بدانم منظور از این لوگو چیست؟
پس فورا در گوگل عزیز سرچ کردم و چیز های جالبی پیدا کردم…
بله درست حدس زدید.
یوری الکسویچ گاگارین,Yuri Alekseyevich Gagarin, Юрий Алексеевич Гагарин
یوری گاگارین، سرنشین خوشبخت این فضاپیمای تاریخی اولین بشری بود که به فضا سفر کرد. مدار گرد حامل اولین و معروفترین فضانورد جهان پس از آنکه ۱۰۸ دقیقه با سرعت ۲۷۴۰۰ کیلومتر در ساعت یکبار زمین را دور زد به سلامت به زمین بازگشت و افتخاری بی‌نظیر را برای خود و کشورش به ارمغان آورد.
در 12 آوریل 1961، یوری گاگارین سوار بر موشک فضاپیمای وستوک یک اولین انسانی شد که مرز فضا را گشود و قدم به دنیایی اسرارآمیز نهاد. یوری بسیار مشهور شده بود و یک شبه ره صد ساله پیمود. او به ناگهان از ستوانی ساده به درجه سرهنگی ارتقائ پیدا کرد و با سران حزب کمونیست نشست و برخاست می‌نمود.
یوری گاگارین سرانجام در ۲۷ مارس ۱۹۶۸، در جریان یک پرواز تمرینی با هواپیمای میگ که بسیار مورد علاقه وی بود، کشته شد و فرصت آن را نیافت تا برای بار دوم زمین را از مدار و از فراسوی جو آن ببیند.
—————–
اگر خواستید می توانید در اینجا اطلاعات کامل را درباره او بخوانید و بدانید.
در ضمن در این وبلاگ نیز مطالبی در مورد یوری گاگارین نوشته شده است، البته این وبلاگ درباره نجوم و فضا است، این کنجکاوی من باعث شد تا یک وبلاگ خوب درباره قضانوردی هم پیدا کنم…
راستی این سایت را با عنوان شب یوری از دست ندهید…

پاسخی بگذارید

