نوشتن اعداد فارسی در ورد (Word)

امروز واقعا به مشکلی برخورد کردم که حتما باید اعداد را به صورت فارسی در ورد تایپ می کردم، به هر دری زدم نشد که نشد تا اینکه به ذهنم رسید در گوگل جان سرچ کنم؛ همین کار را هم انجام دادم و به نتایج جالبی رسیدم، در اینجا نوشتم شاید روزی به کار شما هم آمد و استفاده کردید.
اگر شما هم مثل من با این مشکل روبرو شده باشید که در word XP اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شوند و امکان تایپ اعداد به صورت فارسی وجود ندارد باید از ترفند زیر استفاده کنید!
در صورتی که این امکان یعنی نوشتن فارسی اعداد توسط شرکت سازنده در ورد لحاظ شده است و فقط کافی است شما با ایجاد چند تغییر کوچک، امکان فارسی نویسی اعداد را به دست بیاورید.
برای انجام این تغییرات به روش زیر اقدام کنید:
ابتدا وارد منوی tools می شوید سپس گزینه options را انتخاب می کنید صفحه ای برای شما باز می شود پنل complix scrips را انتخاب می کنید حال در قسمت General در میان گزینه های قسمت Numberal گزینه Contex را انتخاب می کنید در آخر صفحه را ok می کنید.
بدین ترتیب شما می توانید از این پس اعداد را به فارسی در word XP تایپ نمائید. به همین سادگی!

20 پاسخ to “نوشتن اعداد فارسی در ورد (Word)”

  1. سحر Says:

    سلا م میگم بیا کامپیوتر بخون چون تو میلیون ها برابر بیشتر از من از همه چی اطلاع داری
    دست مریزاد داداشی

  2. افشین Says:

    اینو که میدونستم تو ورد 2007 چه جوریه؟

  3. Houman Says:

    سلام مرسی آقا
    برای ورد 2007 هم می تونی از Word Options> Advanced> Numaral گزینه contex رو انتخاب کنی 😉

  4. حمید Says:

    agh vaghean mamnon dastet dard nakone

  5. رضا Says:

    آقا خیلی گلی
    منم مثل خودت نیاز فوری به اعداد فارسی داشتم

  6. milad Says:

    kheyli hal kardam damet garm.thx.bye 😀 :mrgreen:

  7. NinjA Says:

    :mrgreen: کارت خیلی درسته :mrgreen:

  8. سامه Says:

    سلام.. ممنون ترفند خیلی جالب و لازمی !!!! بود 😛

  9. راضی Says:

    سلام مرسی راهنماییت خیلی خوب بود.نمیدونی چرا وقتی میخوایم یک کلمه انگلیسی تایپ کنیم میره اول همون خط.ادامه متن نمیره.

  10. منصور Says:

    برای دوستانی که با فارسی نشدن اعداد در word 2007 مشکل دارن باید بگم که برای فارسی نوشتن اعداد در word 2007 فقط کافیه از منوی اصلی افیس یعنی با کلیک کردن روی آرم دایره ای آفیس روی تب word options که توی نوار پایین منو قرار داره کلیک کنید . بعد روی تب advanced کلیک کنید . بعدشم به سر برگ show document content برید و در قسمت numeral گزینه context رو انتخاب کنید . بعدم ok بزنید و ببینید که متنتون که فارسی باشه یا انگلیسی اعداد خودشون فارسی یا انگلیسی میشن.

  11. حبیب Says:

    خیلی حال دادید

  12. sani Says:

    salam, man ziad be compiuter vared nistam, mikham bishtar rahnamaim koni. menoye tools ro koja peyda konam? mer30.

  13. soraya Says:

    دوست عزیز ممنون استفاده کردم
    خیلی به موقع به دادم رسیدی

  14. آرش Says:

    دوست عزیزم بابت راهنمایت متشکرم

  15. علی احسان Says:

    دوست عزیز سلام مرسی از راهنماییت

    منصور جان راهنماییت عالی بود و خیلی خیلی به دادم رسید. فدای همگی شما دوستان، علی

  16. aruoma Says:

    سلام
    خیلی ممنونم البته هنوز امتحان نکردم اما خیلی کلافه بودم چون هر کاری می کردم جواب نمی گرفتم امیدوارم الان جواب بگیرم.
    اما یک سوال دارم که خواهش می کنم هرچه زودتر اگر می توانید جواب را برایم ایمیل کنید چون خیلی لنگ این موردم. اینکه چرا در font هر کاری می کنم روی فونت مورد نظرم دیفالت انجام نمی شود و موقع تایپ دوباره به حالت قبل بر می گردد.

  17. تهرانی Says:

    ایول، منم کار تو رو کردم، یعنی رفتم پیش گوگل جون و سرچ کردم که آدرس تو رو بهم نشون داد. ممنون.

  18. جابر Says:

    سلام . دمت گرم عزیز جان

  19. مجید.ا Says:

    سلام منصور جون.خیلی ممنونم از راهنماییت.کمک بزرگی به داداشت کردی.

  20. محسن Says:

    دمت گرم خیلی خیلی خیلی حال دادی !!!! کارم اساسی گیر بود

پاسخی بگذارید

