وبلاگ نویسی=وردپرس، بلاگر، دلیشیز!

امروز در وبلاگ دکتر مزیدی نوشته جالبی خواندم.
ایشان درباره وردپرس و خدمات وردپرس و سرویس های وبلاگ فارسی و کلا مهاجرت از سرویس های دیگر وبلاگ نویسی به وردپرس دات کام نوشته بودند.
راستش خیلی وقت بود که می خواستم از ته دل و با جرات بگویم که افتخار می کنم که از سرویس های ایرانی استفاده نمی کنم ولی نگفتم و نگفتم تا به امروز.
بیشتر سایت های فارسی فرق نمی کند چه سرویس های ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی یا هر سایت فارسی ایرانی، بیش از آنکه برای خدمت باشد برای کسب درآمد است و لا غیر!
در بیشتر این سرویس ها همیشه بحث و جدل و دعواست؛ مثلا این ماه ترافیک فلان سایت اینقدر بوده، من در بین این سایت ها فلان ام شده ام و از این حرف های مسخره… در یک کلام همه اش ادعا و شعار!
حدود سه سال پیش در کاسپین بلاگ، که در آن دوران اولین سرویس دهنده وبلاگ نویسی با سیستم موییل تایپ بود، وبلاگ می نوشتم، تا حدود یک سال در آنجا بودم تا اینکه بعد از مدتی با پیغامی در کاسپین بلاگ روبه رو شدم که به علت بهانه ای، که به علت مقررات سایت موییل تایپ است، کاسپین بلاگ بسته شده است و تمام مطالب و نوشته هایم برای یک سال دود شد، البته خوشبختانه همیشه یک کپی از نوشته هایم را در اینجا نگه می داشتم که بسیار به درد خورد، البته بعد از چند ماهی کاسپین بلاگ پست های نویسندگان فعال سرویسش را به صورت دست و پا شکسته و بدون عکس های آپلود شده در آن برگرداند ولی دیگر فایده ای نداشت چون خیلی ها مثل خودم از آنجا به جای دیگری برای نوشتن بدون دردسر کوچ کرده بودیم….
از وقتی در این سرویس های غیر ایرانی مثل اینجا و اینجا و اینجا و اینجا هستم احساس آرامشی خاص در قبال محافظت از نوشته ها و خاطرات و عکس هایم می کنم.
در یک کلام:
وردپرس عشق است، بلاگر نفس، دلیشیز همنفس!

یک پاسخ to “وبلاگ نویسی=وردپرس، بلاگر، دلیشیز!”

  1. fotovat Says:

    موافقم با شما ، من هم بلاگر

پاسخی بگذارید

