يک کلمه حرف حساب!

ربنا امنا فاغفرلنا و ارحمنا و انت خير الراحمين. (سوره المؤمنون آيه 109)
پروردگار ما، ما به تو ايمان آورديم ما را ببخش و بيامرز و به ما رحم كن كه تو بهترين بخشندگانى.
———–
سلام به همه دوستان…دوباره ماه خدا از راه رسید، من که بنده بسیار بدی هستم، ولی باز هم امیدم به خداست که من را ببخشد و از گناهانم بگذرد.
آره؛ درسته؛ قبول دارم…همه وقتی ماه رمضان می شه یاد بدی ها و گناهاشون می افتند…کاش همیشه حس رمضان در دل ها بود…
دوستان من را نیز از دعای خیر خودتان در این شب و روزهای عزیز بی نصیب نگذارید. این کلیپ زیبا را نیز که درباره آغاز ماه مبارک رمضان است، ببینید.
در ضمن متن زیر را در جایی خواندم که بسیار از آن لذت بردم وامیدوارم از آن استفاده کنم، مطلب را نوشتم اینجا شاید شما نیز بخوانید.
از کلمه هایی که برای روزه در قرآن به کار رفته است، سیاحت است. فرق سیر با سیاحت در این است، در «سیر» انسان باید مسیری را از اول تا آخر برود. هدف طی مسیر است، با هر سختی و مشکلی که می خواهد باشد؛ ولو این که حالت هم از این سیر به هم بخورد. اما در سیاحت، شما مسیر را طی می کنید، اما طی کردنی که همراه با لذت و تفرج است. روزه هم سیاحت است. شما در ماه رمضان باید در قرآن سیاحت کنید، نه سیر. سیر این است که بگویید: می خواهم امروز این یک جزء را تا آخر بخوانم و هدفتان تمام کردن آن یک جزء بشود، به هر زور و زحمتی که باشد. اما سیاحت یعنی این که تا به آیه ای رسیدید که احساس کردید با آن آیه سیم شما وصل شده، همان یک آیه را بگیرید و از آن بهره مند شوید.
التماس دعا از تک تک آفریدگان خدا…

8 پاسخ to “يک کلمه حرف حساب!”

  1. laf Says:

    کلیپ زیبا بود😉
    راستی میدانستی ف ی لتر هستی ؟ چرا ؟ پیگیری کن البته در ورپرس راه برای رسیدن به وبلاگ به تعداد وبلاگهایش است !!!

  2. sheida Says:

    negaran nabash
    inghadr bakhshandas ke gonaha hama ro bebakhshe

  3. سحر Says:

    سلام به یکی یکدونه داداشم
    خوبی؟من که همش تو رو دعا میکنم

    هیچ وقت محبتات فراموش نمیشه
    مواظب خودت باش
    سبز باشی و زلال

  4. رضا Says:

    سلام
    متنتو خوندم و تفاوت سير و سياحت و استفاده كردم
    خوشحال ميشم يه سري هم به من بزني منصور خان!
    راستي ديدي جديدا همه خان شده اند: امير خان، حميد خان، ناصر خان و … همه به هم مي گند خان (تو فوتبال)😆 😆

  5. سعيد حاتمی Says:

    سلام،
    از شما برای اضافه کردن لينک «ليست وبلاگ‌های به روز شده» سپاسگزارم.
    شايد لازم باشد بدانيد، خود شما برای ثبت‌نام و اضافه کردن لينک، بيش از ده دقيقه زمان گذاشتيد. من هم برای بررسی اوليه و اضافه کردن لينک شما به ليست و خبر دادن به شما، همين مقدار از وقتم صرف شده. حالا در نظر بگيريد در اين چهار سال برای ثبت‌نام و بررسی بيش از ده هزار وبلاگی که درخواست عضويت در اين ليست را داده‌اند، چقدر زمان گذاشته شده. در ضمن بررسی مجدد وبلاگ‌ها که وبلاگ شما هم شامل آن بود، خود زمان زيادی می‌برد.
    با وجود مشغله‌های کار و تحصيل و زندگی و هزينه و وقتی را که که بجای استراحت و تفريح، صرف گردآوری لينک وبلاگ‌ها کرده‌ام، چيزی جز لذت مفيد بودن عايدم نشده. از کسی هم توقع تشويق و جايزه ندارم و تنها دلگرمی‌ام همین لينک ناچیز است. آن هم علاوه بر معرفی ليستی که چهار سال به وبلاگ‌ها خدمات رايگان ارايه می‌دهد و شامل بيش از دو هزار لينک وبلاگ است، به نوعی حمايت از کاری بود که بدون هيچ چشمداشتی روزهای بسياری از عمرم را صرف آن کرده‌ام.
    از آشنايی با شما و وبلاگتان خوشوقت هستم و اميدوارم در تمام مراحل زندگی شاد و موفق باشيد.

  6. سيد علی رضا شمس نيا Says:

    سلام
    با یک مطلب جالب
    در وبلاگ شـمـسـه
    منتظر پیامتان هستم .

  7. ریحانه Says:

    سلام.بالاخره فرق بین سیر و سیاحت رو فهمیدیم.🙄 پیشاپیش عید فطر رو بهتون تبریک میگم.

  8. فرشاد Says:

    موفق باشید.
    به منم سری بزنید

پاسخی بگذارید

