آنکس که بداند و نداند …

همه شما دوستان حتما این شعر را شندیده اید یا در جایی خوانده اید:
آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند

آنکس که بداند و نداند که بداند
بیدار کنیدش که بسی خفته نماند

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند

آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
(ابن یمین)

اما در دنیای امروز و در اطراف ما در بیشتر اوقات وضع جور دیگری است:
آنکس که بداند و بداند که بداند
باید برود غاز به کنجی بچراند

آنکس که بداند و نداند که بداند
بهتر برود خویش به گوری بتپاند

آنکس که نداند و بداند که نداند
با پارتی و پول خر خویش براند

آنکس که نداند و نداند که نداند
بر پست ریاست ابدالدهر بماند
(این مطلب نقل قولی از وبلاگ های دیگر است، کافی است مصرع اول این شعر را در گوگل جستجو کنید تا وبلاگ ها و سایت های زیادی که این شعر را نوشته اند، بیابید.)

برچسب‌ها: , ,

5 پاسخ to “آنکس که بداند و نداند …”

  1. مدیر وبلاگ چاپار Says:

    بنده با سایت شما ازمدتها قبل تبادل لینک داشتم و در حال حاظر لینک سایت شما در وبلاگ بنده هست ولی من لینک وبلاگ خودم رو نمی بینم البته سعی کردم لینک وبلاگم را پبدا کنم ولی چون شما از بلاگرولینگ استفاده می کنید هرکاری کردم نوشته ها درست نمایش داده نشد حتی با یونیکد و یا فونت ویندوز و … لطفا وبلاگ بنده را با عنوان » معرفی بهترین های اینترنت (چاپار)» لینک کنید و با ارسال نظری در وبلاگ بنده بنده را از این کار مطلع کنید . در انها به خاطر وبلاگ زیبا و پرمحتوایتان به شما تبریک میگم .

  2. روشنک Says:

    اینجارو تعطیل کردی؟چرا نیستی دیگه؟

  3. فرزانه Says:

    سلام لینکت کردم .شعرات مجذوبم کرد .من یه دفتر خاطرات دارم تو نت با اجازت بعضی شعرات رو برداشتم

  4. روشنک Says:

    علیک سلام.کجایی پس؟بیا بنویس باز

  5. سانی Says:

    salam:)

پاسخی بگذارید

